آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
اهمیت محتوای سایت و تجارت

اهمیت محتوای سایت و تجارت

تولید محتوا برای تجارت الکترونیک
مرداد ۱۱, ۱۳۹۵
تاثیر تکنولوژی بر محتوای سایت
مرداد ۱۷, ۱۳۹۵

بازاریابی رایگان با تولید محتوای سایت

در حال تجارت الکترونیک به عنوان جدیدترین روش کسب و کار محسوب می شود. به طوری که بسیاری از شرکت های تولید کننده از طریق فضای دیجیتالی با یکدیگر ارتباط برقرار و با یکدیگر قراردادهای همکاری منعقد می کنند. اما ارتباط میان شرکت های تجاری تنها یک روی تجارت الکترونیک است. روی دیگر آن را باید در فروش محصولات و ارائه بیشتر خدمات دید. جذب مشتریان بیشتر از طریق اینترنت می تواند به فروش بیشتر محصولات کمک کند. اما بدست آوردن بازارهای جدید از طریق وب سایت تنها با تولید محتوای سایت ممکن می شود.

علت اهمیت محتوای سایت در تجارت

اهمیت تولید محتوا در تجارت را می توان در چندین فاکتور شرح داد:

جلوه های بصری

برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد سایت می شوند، اهمیت زیادی دارد که سایت دارای جلوه های بصری و گرافیکی باشد. تصاویری که به عنوان محتوا استفاده می شوند، می توانند سایت را زیباتر جلوه دهند. بنابراین برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان و تبدیل آنها از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تنها با تولید محتوا ممکن می شود.

اهمیت محتوا برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای محتواهای جدید قائل هستند. انها محتواهای کپی برداری را تشخیص می دهند و پس از آن، سایت را از دسترس بازدیدکنندگان خارج می کنند. به همین دلیل مدیرانی که می خواهند سایت آنها در اختیار کاربران قرار بگیرد و مشتریان بیشتری داشته باشند، ابتدا باید در فکر تولید محتواهای جدید باشند و فکر کپی برداری را از سر خود خارج کنند.

پاسخ به سوالات کاربران

در تجارت الکترونیک، قسمتی از این فرآیند به پرسش و پاسخ اختصاص پیدا می کند. به این معنا که کاربران تنها برای خرید وارد یک سایت نمی شوند. بلکه گاهی نیز برای پاسخگویی به سوالاتشان وارد سایت ها می شوند. اگر در یک سایت محتواهای علمی و منطبق بر واقعیت منتشر شده است. به طوری که پاسخگوی سوالات بازدیدکننده ها باشد، می توان بازدیدکنندگان را برای خرید محصولات ترغیب کرد. به همین دلیل با تولید محتوا می توان در تجارت موفق تر عمل نمود.

سبقت از رقبا

در اینترنت وب سایت های زیادی هستند که تنها در یک زمینه فعالیت دارند. برای مثال زمانی که کلمه کلیدی «دندانپزشکی» جستجو می شود، ممکن است بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ در موتورهای جستجو ثبت شده باشد. اما از این میان تنها تعداد محدودی می توانند در مقابل کاربران قرار بگیرد. در واقع میان این تعداد سایت، رقابت زیادی برقرار است که موتورهای جستجو تنها با بررسی محتوای سایت می توانند آنها را رتبه بندی کنند. سایت هایی که محتوای بهتری داشته باشند، در اختیار کاربران قرار می گیرند. در نتیجه تعداد بازدیدکننده این سایت ها بیشتر می شود و به تبع آن تعداد مشتریان نیز افزایش پیدا می کند.

بازاریابی رایگان

موتورهای جستجو به عنوان بازاریاب های رایگان عمل می کنند. اما زمانی این امر میسر می شود که محتوای سایت مطابق با الگوریتم ها و پارامترهای موتورهای جستجو باشد. در غیر این صورت محتوا هیچ ارزشی نخواهد داشت. مدیران سایت ها برای داشتن یک تجارت الکترونیکی موفق می توانند محتواهای سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم های موتورهای جستجو تولید کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =