آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
بهینه سازی داخلی سایت چگونه انجام میشود | کانتنت بازار

بهینه سازی داخلی سایت چگونه انجام میشود

مواردی که باعث آزار کاربران سایت شما میشود را شناسایی کنید
مهر ۴, ۱۳۹۵
بهترین اینفوگرافی­ ها چه ویژگی­هایی دارند؟
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶

سئو داخلی

سئو و بهینه سازی وب سایت یکی از مباحث اصلی در تجارت الکترونیک است که بسیاری از وبمسترها را درگیر خود کرده است. براین اساس می توان معیارهای بهینه سازی سایت را به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم کرد. آنچه در این مقاله به آن پرداخته می شود، معیارهای داخلی رتبه بندی وب سایت می باشد که مهمترین آن را بررسی می کنیم.

دنبال کردن کلمات کلیدی پرکابرد

اولین مولفه برای بهینه سازی سایت، استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد است. همه می دانیم که کلمات کلیدی مهمترین نقش را در سئو و بهینه سازی سایت ایفا می کنند، اما تا زمانی که کلمات کلیدی پرکاربرد و مطابق با خواست و نیاز کاربران اینترنتی نباشد، هیچ ارزشی ندارند. انتخاب کلمات کلیدی می تواند با بررسی سایت های مشابه و برخی از نرم افزارهای آنالیز صورت می گیرد. ضمن اینکه کلمات کلیدی باید به تناسب تعداد کلمات محتوا استفاده شود. همچنین باید کلمات کلیدی با محتوا و موضوع سایت نیز مرتبط باشد.

استفاده از بک لینک ها

لینک صفحات داخلی سایت می تواند در افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایر صفحات کمک کند. برای این کار باید از لینک صفحاتی استفاده شود که بازدیدکننده بالایی دارند. در این صورت صفحاتی که بازدید کمتری دارند، با استفاده از بک لینک های داخلی سئو می شوند. اما بک لینک ها باید بر روی کلمات کلیدی و یا عبارت هایی استفاده شوند که اهمیت بیشتری در متن دارند.

توجه به الگوریتم های گوگل

گوگل برای رتبه بندی وب سایت های برتر از الگوریتم های خاصی استفاده می کند که این الگوریتم ها هر روز در حال بازیابی و توسعه هستند. برای مثال در گذشته از الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن استفاده می کرد. این دو الگوریتم تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم در محتوای وب سایت ها گذاشته بودند. در این صورت محتواهای کپی شده و نامناسب در صفحات سایت شناسایی می شد. در نتیجه رتبه سایت کاهش می یافت. همچنین می توان به الگوریتم مرغ مگس خوار اشاره کرد که عبارت های مترادف با کلمات کلیدی را پیدا می کند. با توجه به این توضیحات مشخص می شود که در زمان تولید محتوا باید ابتدا کیفیت را در نظر داشت.

توجه به نیاز کاربران

تولید محتواهای کاربر پسند علاوه بر اینکه نیازهای بازدیدکنندگان را برطرف می کند، نوعی احترام به آنها نیز محسوب می شود. در عین حال زمانی که کاربران محتوای سایت را مطابق با نیاز خود بدانند، زمان بیشتری را در سایت می گذرانند که موتورهای جستجو آن را نشانه حسن نیت و عملکرد سایت می دانند. در نتیجه رتبه سایت را افزایش می دهند.

بارگذاری صحیح محتوا

نحوه تولید محتوا تاثیر زیادی در سئو و بهینه سازی سایت دارد. اما پایان ماجرا نیست و در کنار آن، عملیات بارگذاری نیز اهمیت زیادی دارد. در زمان بارگذاری باید تصاویر همراه با تکمیل قسمت ALT و NAME باشند. در هر تصویری که بارگذاری می شود باید توضیحات و نام با یکدیگر متفاوت باشند. مشخص کردن H2،H3  و … اهمیت زیادی دارد. همچنین نباید مطالب به صورت پیوسته باشد. بهتر است طول هر پاراگراف از ۶۵ کلمه بیشتر نباشد.

لینک صفحات

URL یا لینک صفحات سایت بهتر است کوتاه باشد. زیرا آدرس های کوتاه در ذهن بازدیدکننده باقی می ماند. از سوی دیگر موتورهای جستجو نیز لینک های کوتاه را سریعتر پیدا می کنند. استفاده از کلمات کلیدی در لینک صفحه می تواند به سئوی سایت کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + بیست =