آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تاثیر اینفوگرافی بر محتوای سایت چگونه است؟

تاثیر اینفوگرافی بر محتوای سایت چگونه است؟

منظور از تولید محتوای هدفمند چیست؟
فروردین ۱۸, ۱۳۹۵
چگونه فعالیت کاربران را در سایت خود افزایش دهیم؟
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵

اینفوگرافی | محتوای سایت | محتوا | تولید محتوا

اینفوگرافیک ها نوعی از محتوا هستند که امروزه رواج یافته اند. اینفو گرافیک از دو واژه ی اینفورمیشن و گرافیک ساخته شده است و به معنای گرافیک‌های اطلاع رسان است. این اطلاعات و داده‌های تصویری به سرعت، به سادگی و به وضوح قادرند مفاهیم را بازنمایی کنند.

در حقیقت اینوگرافی یعنی به تصویر کشیدن اطلاعات و بازنمایی دانش در قالب تصویر. امروزه به کمک اینفوگرافی درک اطلاعات بهتر و سریع تر صورت می پذیرد. هنر اینفوگرافی با دمیدن روح در کالبد متون و اطلاعات خسته کننده، انقلابی در انتقال مفاهیم و اطلاعات به پا کرده است. انقلابی از نوع دیداری.

وقتی مفاهیم، اطلاعات، دانش، اعداد و ارقام به شیوه دیداری و در قالب علایم، نمودارها، نقشه‌ها و تصاویر ارائه گردد مغز با علاقه زیادی آن ها را جذب کرده و تجزیه و تحلیل می کند.  با کمی تامل می توان دریافت که اطلاعات دیداری هم با جذابیت و هم با دامنه گسترده تری می تواند اطلاعات را به افراد انتقال دهد.

بشر اولیه هم در ابتدا با تصویر مفاهیم خود را به دیگران می فهماند و این موضوع در غارها ی محل زندگی انسان های اولیه بصورت تصاویر حیوانات وگیاهان قابل مشاهده است, اما به مرور زمان و با گسترش امورات زندگی برای خلاصه کردن مفاهیم خط را اختراع کرد  که از آن به بعد جذابیت اطلاعات ودانش پایین آمد.

در عصر حاضر باید با تصویرسازی گفتگو کنیم. معلمان، استادان، روزنامه نگاران و هر آن کس که قصد دارد اطلاعاتی را منتقل کند با تصویرسازی درست بسیار موفق تر و تاثیر گذارتر است چرا که در دنیای کنونی تمرکز انسان ها پایین است آن قدر اشتغالات فکری زیاد است که دیگر نمی توان با مفاهیم خشک و بی روح توجه او را جلب کرد مگر این که با کمک اینفوگرافی و ارائه مختصر و مفید اطلاعات بتوان فکر او را به سمت مفاهیم مورد نظر سوق داد.

در دنیای مجازی امروز هم که فضای آنلاین جزء لاینفک زندگی انسان ها شده است، صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها تنها با محتوایی جذاب و مفید قادرند مخاطبان خود را شناسایی و آن ها را جذب کنند. حتی می توان اطلاعات به ظاهر سخت و غیر قابل فهم را در قالب یک طرح گرافیکی اطلاع رسان به شکلی مختصر و مفید به کاربر ارائه داد، از نقشه، چارت، نمودار، تصویر و … استفاده کرد و او را تشویق به خواندن کرد.

باید توجه کرد که هدف اصلی انتقال اطلاعات است، پس با یک سازمان دهی خوب در تولید محتوا می توان به کمک اینفوگرافی به ساده سازی متون پرداخت و با رعایت تعادل در نمایان سازی اطلاعات در قالب دیداری مخاطبان بیشتری را جذب نمود.

در تولید محتوای سایت باید به این نکته دقت کرد که اطلاعات ارائه شده به مخاطب باید جذاب و منسجم بوده و علاوه بر شکل ظاهری خوب و گیرا کارکرد اطلاع رسانی را از دست ندهد. ترکیب متعادل اطلاعات گرافیکی چند بعدی در قالب کلمات، تصاویر، جداول، نمودارها و اشکال باید در کنار هم یک واحد اطلاعاتی منسجم بسازد که علاوه بر جذابیت ظاهری ارزش اطلاعاتی داشته باشد. در حقیقت اینفوگرافیک ارائه شده باید به مخاطب این امکان را بدهد تا از اطلاعات گرافیکی دانش قابل فهم تولید کند.

تولید محتوای سایت به صورتی خلاقانه و ارائه یک اینفوگراف خوب و موثر سبب می گردد تا پیام مورد نظر به شکلی شفاف و ساده به کاربر منتقل گردد و از طریق او انتشار یابد.

با انتشار پیام و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی لینک های بازگشتی به وب سایت و در نتیجه مخاطبان افزایش یافته و این امر سبب ایندکس شدن سایت در گوگل می گردد که خود در بحث سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

به علاوه از آن جا که اینفوگراف ها ساده و روان و قابل کنترل هستند و ویژگی های لازم برای لینک شدن در شبکه های اجتماعی را دارند اینفوگرافی قوی و موثر می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی فوق العاده عمل کرده و به کسب و کار آنلاین رونق ببخشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 16 =