آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تاثیر تکنولوژی بر محتوای سایت

تاثیر تکنولوژی بر محتوای سایت

اهمیت محتوای سایت و تجارت
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵
آیا تولید محتوای وب سایت با سایر محتواها متفاوت است؟
مرداد ۱۹, ۱۳۹۵

تکنولوژی تا چه میزان بر روی فرآیند تولید محتوای سایت تاثیرگذار است؟

شروع رشد تکنولوژی را می توان از کشور آمریکا دانست. این کشور تلاش زیادی برای بسط و توسعه تکنولوژی داشته است. به طوری که در چند دهه اخیر، رشد این جریان موجب تغییر شیوه های زندگی افراد، جوامع و سازمان ها شده است. در حال حاضر تکنولوژی چنان در زندگی و سرنوشت انسانها رسوخ کرده است، که تصور زندگی بدون آن غیرممکن می باشد. در این میان وب سایت ها به عنوان بخشی از تکنولوژی هستند که هدف از راه اندازی آنها، اطلاع رسانی می باشد. اما وب سایت ها بدون محتوا، قابلیت نیل به هدف را ندارند. در واقع یک سایت زمانی می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد که محتوا داشته باشد. به همین دلیل باید از محتوای سایت نیز به عنوان یکی از زیرشاخه های تکنولوژی نام برد. تا چندی پیش، تولید محتوا تنها برای رسانه هایی همچون نشریات، رسانه های گروهی، کتاب ها و مجلات بود. اما اکنون وب سایت ها بیشتر از آنها به محتوا نیاز پیدا کرده اند. اما اینکه تکنولوژی تا چه میزان بر روی فرآیند تولید محتوا تاثیرگذار است، جای بحث دارد؟

ارتباطات جمعی

یکی از مهمترین تاثیری که تکنولوژی بر تولید محتوا داشته است، امکان تولید محتوای سایت و سپس انتشار آن برای جمعی از مخاطبان می باشد. در گذشته برای نشر محتواهای تولید شده تنها از طریق از نشریات عمل می شد و تعداد مخاطبان نیز محدود بود. اما امروزه وب سایت ها این امکان را برای ناشران و مخاطبان فراهم کرده است تا محتوای سایت در اختیار تعداد زیادی از کاربران قرار بگیرد.

امکان دسترسی مخاطبان به محتواها

تکنولوژی به مخاطبان و کاربران اینترنتی کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن محتواهای مورد نظر خود را پیدا کنند. برای مثال اگر یک پرسش در ذهن مخاطب باشد، با تایپ آن در موتورهای جستجو در چند لحظه می تواند چندین سایت را مشاهده کند که به سوال ذهنی او پاسخ داده اند. این در حالی است که در گذشته می بایست از روش پژوهش و کتابخانه استفاده می شد که در بسیاری از موارد نیز هیچ کتابی در دسترس نبود و پرسش های افراد بی جواب باقی می ماند.

خلق ابزارهای تولید محتوا

با توجه به اینکه محتوا فقط شامل محتواهای متنی نیست و سایر قالب های ویدئویی، تصویری و صوتی را نیز در بر می گیرد، تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است تا تولیدکنندگان بتوانند به شکل موثرتری از نرم افزارهای جدید برای خلق محتواهای بهتر استفاده کنند. شرکت هایی از قبیل مایکروسافت، اپل و سامسونگ برای رقابت با یکدیگر از انواع قالب های محتوا استفاده می کنند. برای مثال این شرکت ها با انتشار فیلم های کوتاه در فضای اینترنتی سعی دارند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند که این امر تنها از طریق تکنولوژی امکانپذیر است.

نداشتن فرصت آزمون و خطا

هر نوع محتوایی که در اینترنت منتشر می شود، در مدت زمان کوتاه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. به همین خاطر می توان گفت تکنولوژی فرصت هرگونه آزمون و خطا را از تولید کنندگان محتوا می گیرد. پس تولید محتوای سایت باید با توجه و دقت کافی و علم به موضوع مورد نظر صورت بگیرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =