آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تاثیر کانتنت مارکتینگ در جذب مشتری

تاثیر کانتنت مارکتینگ در جذب مشتری

تولید محتوای اینفوگرافی
منظور از تولید محتوای اینفوگرافیک چیست؟
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵
تولید محتوا
منظور از تولید محتوا چیست؟
شهریور ۱, ۱۳۹۵
کانتنت مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ چیست؟

با توجه به اینکه رقابت در تولید محصولات سیر سعودی پیدا کرده است، توانایی جذب مشتریان بیشتر اهمیت پیدا می کند. در واقع پتانسیل یک شرکت در تبلیغات بهتر و موثرتر نقش زیادی در جذب مشتری دارد. به دست گرفتن بازار با برندسازی و توانایی معرفی نام تجاری صورت می گیرد. بنابراین نمی توان انتظار داشت تنها با تولید محصولات با کیفیت بتوان تاثیرات مطلوبی بر روی مشتریان برجای گذاشت. به عبارت دیگر هر چند تلاش زیادی برای تولید محصول با کیفیت صورت بگیرد، اما اگر تبلیغات و بازاریابی به درستی انجام نشود، موفقیت زیادی حاصل نخواهد شد.

اهمیت و ضرورت تبلیغات زمانی مشخص می شود که بدانیم مشتریان به نام تجاری اهمیت زیادی می دهند و اینکه فرصت کافی برای تست تمامی محصولات را ندارند. بنابراین به تبلیغات شرکت ها در مورد محصولاتشان اکتفا می کنند. به همین دلیل هر شرکتی که بتواند به بهترین شکل ممکن از محصولات خود دفاع و آنها را برای مشتریان معرفی کند، مطمئنا موفقیت بیشتری را کسب می کند.

کانتنت مارکتینگ و تبلیغ محصولات

کانتنت مارکتینگ یا همان بازاریابی محتوایی به عنوان جدیدترین روش تبلیغات شناخته شده است. در این روش سعی می شود تا ضمن معرفی برند محصولات برای مشتریان، ویژگی ها، مزایا، مشخصه ها، نحوه استفاده و حتی معایب آنها نیز شرح داده شود. در روش کانتنت مارکتینگ، محتوا جزء لاینفک بازاریابی می باشد. به طوری که تمامی آنچه که در مورد محصولات گفته می شود، در قالب محتواهای دیجیتالی است. این محتواها می توانند به صورت متن، ویدئو، کلیپ صوتی و سخنرانی، تصویر و … باشند که در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شوند.

طراحی وب سایت به عنوان اولین مرحله کانتنت مارکتینگ است که پس از آن باید تولید محتوا به صورت تخصصی صورت بگیرد. همچنین تلاش برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها در مرحله بعد انجام می شود که به عنوان مکمل وب سایت می باشند.

اصول کانتنت مارکتینگ

برای جذب مشتری از طریق کانتنت مارکتینگ باید اصول زیر مد نظر قرار بگیرد:

  • صرف هزینه

تولید محتوا در کانتنت مارکتینگ با پرداخت هزینه انجام می شود. در واقع در ازای پول و هزینه است که می توان محتواهای با ارزشی تولید کرد که متناسب با محصولات باشند. در غیر اینصورت تنها راه قراردادن محتوا در سایت، کپی برداری است که تبعات سوئی به دنبال دارد. مسدود شدن وب سایت و دلزدگی کاربران از محتواها نتیجه کپی برداری است. بنابراین شرکت هایی که می خواهند در کانتنت مارکتینگ موفق شوند، ابتدا باید هزینه هایی را برای تولید محتوا در نظر بگیرند. این کار به معنای سرمایه گذاری برای کسب سود بیشتر است که در بلند مدت نتیجه دلخواه حاصل می شود.

  • شبکه‌سازی

شبکه سازی به معنای ارتباط میان چندین شرکت می باشد. به طوری که چندین رقیب باید در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند. در کانتنت مارکتینگ رقبا برای جذب مشتریان بیشتر نیاز دارند تا با یکدیگر هماهنگ باشند. تولید محتوا در هر یک از وب سایت های رقیب انجام می شود. اما این محتواها باید با یکدیگر هماهنگ باشند. وجود تضاد میان مقالات و محتواهای چندین سایت، کاربران را دچار سردرگمی می کند. بنابراین با شبکه سازی و ارتباط میان چندین سایت و شرکت، تضادها و تناقض هایی که میان محتواها وجود دارد، از بین می رود. در نتیجه در ذهن مشتریان حس اعتماد بوجود خواهد آمد.

  • تشکیل تیم

کانتنت مارکتینگ یک پروژه تخصصی است که از شاخه های مختلفی تشکیل شده است. در این پروژه برنامه نویس، مترجم، ادیتور تصویر، نویسنده و …. باید در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که این پروژه تنها با وجود یک نفر به خوبی انجام و نتیجه دلخواه نیز حاصل شود. بلکه زمانی می توان انتظار داشت که کارها به شکل حرفه ای انجام شود که هر کس در زمینه تخصص خود فعالیت داشته باشد. یک مترجم می تواند محتوای سایت های خارجی را به راحتی ترجمه و در وب سایت منتشر کند. همچنین برنامه نویس و پشتیبان باید به طور مداوم سایت را بررسی کند تا در صورت هر گونه مشکل، برای رفع آن اقدام نماید.

  • رفع نیازهای مشتریان

در کانتنت مارکتینگ تمامی برنامه هایی که برای تولید محتوا و بازاریابی انجام می شود، باید در راستای نیاز مشتریان باشد. کانتنت مارکتینگ برای جذب مشتریان انجام می شود. بنابراین خواست و نیاز آنان در اولویت قرار دارد. آنها از تبلیغات صرف خسته می شوند و بیشتر به سمت محتواهای باکیفیت علاقه نشان می دهند. بنابراین لازم است تا محتواها علمی، جذاب و بدور از تبلیغات باشند. برای جلب نظر بهتر مشتریان می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • تولید محتوای سایت به صورت منحصربفرد و اختصاصی
  • بازنویسی محتواهای قدیمی سایت
  • استفاده از تمامی قالب های محتوایی (تصویر، ویدئو، متن و …)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =