آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تاثیر کلمات کلیدی در تولید محتوای سایت

تاثیر کلمات کلیدی در تولید محتوای سایت

چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا چگونه باید باشد؟
دی ۲۳, ۱۳۹۴
گوگل از محتوای تکراری متنفر است
دی ۲۹, ۱۳۹۴

 کلمات کلیدی | تولید محتوای سایت

کلمات کلیدی به معنا واژگانی که با موضوع محتوا مرتبط است و در عین حال توسط کاربران جستجو می‎شوند. کلمات کلیدی به دو شکل انتخاب می‎شوند:

۱- قبل از تولید محتوا: به این معنا که با آنالیز سایت، بررسی موتورهای جستجو و سرانجام تجزیه و تحلیل محتوای سایتهای رقیب، کلمات کلیدی انتخاب می‎شوند و سپس محتوای مورد نظر بر اساس آنها تهیه می‎گردد. این روش متداول‎ترین شیوه تهیه کلمات کلیدی می‎باشد که برای تولید محتوا در وب سایتها صورت می‎گیرد.

۲- بعد از تولید محتوا: در این روش بر اساس آنالیز سایت و بررسی نیاز کاربران، تولید محتوا انجام می‎شود. در پایان کلماتی که با موضوع محتوا مرتبط است و در عین حال بیشترین کاربردها را در نوشتار دارند، به عنوان کلمات کلیدی انتخاب می‎شوند. از این روش بیشتر برای نوشتن مقالات علمی در ژورنال‎ها‎ و مجلات تخصصی استفاده می‎شود.

تاثیر کلمات کلیدی در تولید محتوا

زمانی که کلمات کلیدی تعیین می‎شوند، راه مشخص شده و نویسنده و تیم تولید محتوا راه خود را بهتر و سریعتر پیدا می‎کند. به عبارت دیگر مشخص می‎شود که محتوا باید برای چه هدف و موضوعی تولید شود که نویسنده را از بیراهه رفتن و حاشیه پردازی باز می‎دارد.

موتورهای جستجو و در رأس آنها گوگل دارای فناوری NLP (Natural Language Processing) می‎باشد که با داشتن سنسور می‎تواند همچون یک انسان زبان گفتاری را درک و همانند انسان صحبت کند و به درخواست کاربران نیز پاسخ دهد. در واقع این سنسور توانایی دریافت اطلاعات وارد شده کاربران را دارد. NLP دارای چندین بخش است که قابلیت تشخیص عبارات یک کلمه ای، دو کلمه‎ای و … را به موتورهای جستجو می‎دهد.

در کنار ربات تشخیص کلمات کلیدی، ربات خزنده قرار می‎گیرد که مسئولیت اندازه گیری و چگالی سایت را بر عهده دارد. کارکرد اصلی این رباط، تشخیص کاربرد صحیح کلمات کلیدی در سایت می‎باشد چرا که ممکن است در هنگام تولید محتوا، کلمات کلیدی بدون هیچ مفهوم و معنایی تنها تکرار شده باشند و این امر به معنای فریب دادن گوگل می‎باشد.

از آنجایی که محتواها باید دارای مفهوم و معنا باشند، بطوری که کاربران بتوانند از آنها اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها استخراج نمایند، لذا گوگول تشخیص این امر را بر عهده ربات خزنده گذاشته است. این رباط تکرار بی مورد کلمات کلیدی را تشخیص داده و در عین حال بر اساس تعداد متناسب و معقول کلمات کلیدی، صفحات وب سایت را رتبه بندی می‎نماید.

سنسور سومی که در تشخیص محتوای باکیفیت نقش ایفا می‎کند، ربات مرغ مگس خوار است که معنی و مفهوم عباراتی که کاربران جستجو می‎کند را دریافته و براساس آن به جستجو می‎پردازد. در این سنسور به کلمات کلیدی کمتر توجه می‎شود و آنچه اهمیت دارد، تناسب و سنخیت میان مفهوم عبارات جستجو شده و محتوای سایت می‎باشد. به عبارت دیگر، ربات مرغ مگسخوار، به دنبال محتواهایی است که از نظر معنایی با عبارات جستجو شده یکسان باشند حتی اگر کلمات کلیدی در آنها به کار نرفته باشد.

تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی

با توجه به وجود ربات‎ها‎ی هوشمند در موتورهای جستجو، وجود کلمات کلیدی و عبارت مرتبط با آنها، از اهمیت بالایی برخودار است. اما نکته ای که ذکر آن در اینجا ضرورت پیدا می‎کند، چگونگی استفاده از کلمات کلیدی می‎باشد. بدین منظور توجه به نکات زیر الزامی است:

۱- استفاده از کلمات کلیدی در عنوان اصلی محتوا

رقابت زیادی میان محتواها و صفحات مختلف وب سایت وجود دارد و عناوین به عنوان یک بخش مهم از محتوا که در نگاه اول، در اختیار کاربران قرار می‎گیرد، هویت اصلی محتوا را معرفی می‎کند. به همین دلیلی عناوینی که برای محتوا انتخاب می‎شوند باید متفاوت و متمایز بوده و در عین حال، دربرگیرنده کلمات کلیدی باشند تا موتورهای جستجو رتبه بهتری را برای آنها در نظر بگیرند.

۲- مرتبط بودن محتوای سایت با کلمات کلیدی

کلمات کلیدی از طریق آنالیز سایت، مشخص می‎شوند و سپس محتوا مطابق با آن تهیه و تولید می‎گردد. بر این اساس ارتباط میان محتواها و کلمات کلیدی یکی از نکات مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد. استفاده از کلمات و عبارات هم معنا و مترادف با کلمات کلیدی، می‎تواند یکی از راه‎ها‎ی برقراری ارتباط میان محتوا و کلمات کلیدی می‎باشد.

۳- استفاده از تگها

تگ‎ها‎ می‎توانند از H1 تا H6 باشند. ممکن است در ذیل هر یک نیز مجموعه دیگری از تگ‎ها‎ قرار بگیرد که استفاده از کلمات کلیدی در آنها می‎تواند نقش موثری را در ارتقای رتبه صفحه ایفا نماید.

۴- کاربرد کلمات کلیدی در متن اصلی

استفاده از کلمات کلیدی در متن اصلی مهمترین نکته برای تولید محتوا می‎باشد. گفته می‎شود وجود ۵ تا ۲۰ درصد متن باید از کلمات کلیدی تشکیل شده باشد. بطوری که در یک متن ۱۰۰۰ کلمه ای، تعداد کلمات کلیدی می‎تواند بین ۱۰ تا ۲۸ بار تکرار شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =