آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تغییرات الگوریتم های گوگل | کانتنت بازار

تغییرات الگوریتم های گوگل

گرافیک اطلاع رسان به چه معناست؟
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۵
چگونگی تولید محتوای با کیفیت
خرداد ۵, ۱۳۹۵

الگوریتم های گوگل | بازاریابی محتوایی

این مقاله براساس تحقیقاتی که آدام دورفمن به عنوان یکی از افراد موفق در حوزه بازاریابی محتوا انجام داده، نوشته شده است. در واقع دورفمن به دنبال تغییر الگوریتم های گوشی و تغییر روش های جستجوها صورت گرفته و با افزایش کاربران گوشی های هوشمند، سعی کرده تا نتایج را برای سئو و بهینه سازی وب سایت ها منتشر کند.

همه ما می دانیم که الگوریتم های جستجو پیوسته در حال تغییر هستند. زمانی که دستگاه های تلفن همراه به بازار وارد شدند و تعداد کاربران رو به فزونی رفت، موتورهای جستجو نیز تغییرات جدیدی در رتبه بندی وب سایت ها ایجاد کردند که این یک انفجار در حوزه بهینه سازی وب سایت ها بود. زمانی که کاربران عبارت Google.com را در موتور جستجوها دنبال می کنند، عجیب به دنبال بهترین پاسخ هستند، زیرا به تاثیرات و تلاش های این موتور جستجو اعتماد پیدا کرده اند.

تکامل جستجوها در گوگل

سالهای متمادی رابط میان کاربران و جستجوها بدون تغییر باقی ماند. در صورتی که شما پیشتر از گوگل استفاده می کردید، حس خیلی ایده آلی نسبت به این موتور جستجو نداشتید. زیرا به راحتی پیش بینی می کردید که قرار است چه سایت هایی برای شما نمایش داده شود. اما در چند ساله اخیر به یکباره همه چیز تغییر کرد. شاید این تغییرها به نفع بسیاری از وبمسترهایی که از روش های غیراخلاقی برای کسب رتبه بهتر استفاده می کردند، نبود اما برای کاربران به عنوان تحولی شگرف در حوزه نتایج جستجوی بهتر محسوب می شد.

در حال حاضر گوگل با استفاده از یک طیف گسترده از رابطه ها از قبیل دستگاه های GPS، سیستم عامل اندروید و ios و … سعی دارد تا مطابق با میل جستجوگران عمل کرده و بهترین وب سایت ها را در اختیار آنها قرار دهد. از سوی دیگر خواسته ها و نیازهای کاربران نیز روز به روز و هر لحظه در حال تغییر است. برای مثال زمانی که در خیابان مشغول خرید هستیم، چیزی را که جستجو می کنیم، مربوط به برند پوشاک است. در حالی که در خانه به دنبال یک مطلب در مورد جوشانده ای برای رفع چین و چروک صورت هستیم. بر این اساس می توان گفت تغییرات خواسته های کاربران، عامل تحول در سیستم جستجوی گوگل بوده است.

به تازگی یک شرکت با عنوان MindMeld شناخته شده که سعی دارد تا جستجوی های صوتی را برای کاربران فراهم کند. بررسی ها نشان داد که  بیش از ۶۰ درصد کاربران گوشی های هوشمند به دنبال فایل های صوتی هستند. بنابراین با مرورگر MindMeld می توان براحتی دستورات صوتی کاربران را اجرا کرد. در واقع جستجوی صوتی در گوگل نبوده و عبارت Google.com نمی تواند بطور تخصصی فایل های صوتی را دنبال کند. در حالی که با استفاده جستجو صوتی می توان آگهی ها را نیز به صورت صوتی برای کاربران منتشر کرد. ممکن است در چند سال آینده این نوع تبلیغات گسترش یابد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =