آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تولید محتوای سایت چگونه منجر به جذب کاربر می شود؟ | طراحی سایت و تولید محتوا

تولید محتوای سایت چگونه منجر به جذب کاربر می شود؟

بزرگترین نقاط ضعف وب سایت ها
تیر ۲۱, ۱۳۹۵
بهتر است تولید محتوا برای سایت را چه کسانی به عهده بگیرند؟
مرداد ۳, ۱۳۹۵
تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت، به معنای جذب کاربر هدفمند می باشد.

تولید محتوا با هدف جذب کاربران به سمت سایت انجام می شود. در صورتی که محتواهای سایت متناسب با نیاز بازدیدکننده ها باشد، به زودی خیل عظیمی از کاربران به سمت سایت روانه می شوند. اما زمانی که محتوا پاسخگوی نیاز و خواست بازدیدکنندگان نیست، سایت به تدریج طرفداران خود را از دست خواهد داد. برای جذب کاربران و تولید محتوای مناسب برای آنها می توان از روش های زیر استفاده کرد:

یافتن نیازهای واقعی کاربران

 آگاهی نسبت به نیاز کاربران اینترنتی موجب می شود تا نویسندگان و تیم تولید محتوای سایت بتوانند محتواها را متناسب با نیاز آنها تولید نمایند. همه سایت ها در یک زمینه فعالیت نمی کنند و هر یک به موضوعی متفاوت پرداخته است. اما دسته ای از وب سایت ها از نظر موضوع و مفهوم محتواها شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در واقع به عنوان رقیب یکدیگر محسوب می شوند. وجود رقبا باعث می شود تا مدیران سایت های مختلف بتوانند با رصد و بررسی کردن سایت رقبا از نیازهای واقعی کاربران اینترنتی آگاه شوند. یک روش دیگر برای اطلاع از نیازهای کاربران، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی است که از طریق این روش می توان از خواست و نیازهای واقعی کاربران مطلع شد.

اجرای سئو

 برای معرفی سایت به موتورهای جستجو می توان از تولید محتوا کار خود را شروع کرد. موتورهای جستجو بخش مهمی از پارامترهای و المان های خود را از طریق محتواهای تولید شده دنبال می کنند. به همین دلیل با تولید محتوای سایت می توان این پارامترها را براحتی در سایت بکار برد و توجه موتورهای جستجو را به سمت سایت جلب کرد. به این معنا که به کار بردن کلمات کلیدی مد نظر ما تنها در محتواها ممکن می شود. با تولید محتوا می توان به راحتی سایت را در صفحات نتایج جستجو نمایش داد.

ارسال پیام به کاربران

 ارسال پیام شرکت به کاربران و مشتریان با استفاده از روش تولید محتوا صورت می گیرد. در محتواها می توان براحتی با مخاطبان ارتباط برقرار نمود و پیام مدیریت را به آنها انتقال داد. به همین دلیل زمانی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب مورد نظر خود هستند، ممکن است به طور اتفاقی با صفحات سایت شما مواجه شوند که محتوای این صفحات حس کنجکاوی را در آنها ترغیب و آنها را به سمت سایت هدایت می کند.

استفاده از عناوین جذاب

اولین فاکتور جذب کاربران اینترنتی در صفحه نتایج جستجو، استفاده از عناوین جذاب و ترغیب کننده است. زمانی که کاربران در صفحه نتایج به دنبال پاسخ برای پرسش های خود هستند، به اولین چیزی که توجه می کنند، عناوین محتوا می باشد. حال اگر محتواهای سایت، عناوین جذاب و ترغیب کننده داشته باشند، می توان امیدوار بود که کاربران وارد سایت می شوند و در نتیجه تعداد بازدیدکننده سایت افزایش می یابد.

استفاده از دیسکریپشن جذاب

 دیسکریپشن به قسمتی از محتوا گفته می شود که در زیر عنوان و در صفحه نتایج جستجو برای کاربران اینترنتی قابل مشاهده است. این قسمت از محتوا باید چکیده ای از کل محتوا باشد و در عین حال مرتبط با عنوان اصلی تهیه شود. در واقع دیسکریپشن  باید بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باید تا به طور کامل در صفحه نتایج نمایش داده شود. بیشتر از مقدار، نمایش داده نمی شود و اگر توضیحات متا کمتر از این میزان باشد، توسط گوگل شناسایی نمی شود.

استفاده از انواع محتواها

 با توجه به تنوع محتواها، بهترین روش جذب کاربران، تولید محتواهایی است که به صورت کامل از تمامی قالب ها استفاده می کنند. این روش جذابیت بیشتری برای کاربران به همراه دارد. بهتر است محتواهای سایت شامل تصاویر مرتبط، ویدئو، کلیپ صوتی و … باشند. همچنین محتواهای نوشتاری نیز باید بصورت پاراگراف بندی بیان شوند.

جذب کاربران مرتبط با حرفه

 برای محتواها باید به دنبال مخاطبانی بود که با حرفه و موضوع فعالیت ما مرتبط باشند. به عنوان مثال، اگر فعالیت سایت در زمینه تجهیزات پزشکی است، به مخاطبانی نیاز داریم که در زمینه فروش تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند. جذب این دسته از مخاطبان می تواند از طریق کانال هایی از قبیل لینکدین صورت بگیرد. همچنین این مخاطبان به دلیل نیازی که به محتوای سایت دارند، تقریبا وفاداری طولانی مدتی به سایت خواهند داشت.

 

منبع: ویکی محتوا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =