آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تولید محتوای سایت چگونه انجام می‌شود؟

تولید محتوای سایت چگونه انجام می‌شود؟

تولید محتوای ویدیویی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵
تولید محتوا برای تجارت الکترونیک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵

تولید محتوای سایت | محتوای سایت

امروزه اکثر خدمات، اجناس، امکانات و از طریق اینترنت به اطلاع مخاطبان می‌رسند. از سایت‌های مختلف گرفته تا نامه‌های الکترونیکی، بی‌شک یکی از مهم‌ترین ابزار این نوع ارتباط، محتواهای موجود روی سایت‌ها و متن‌های ایمیل‌های تبلیغاتی هستند. این نوع تولید محتوا در کسب و کار­های اینترنتی و سایت­های تجاری و بازاریابی اهمیتی دوچندان پیدا می کند زیرا در اینگونه سایت­ها صفحه ی سایت و محتوای موجود در آن، به طور مستقیم نقش فروشنده­ای را بازی می کند که قرار است توضیحات جالب و کاملی را از محصولی که در اختیار دارد و یا خدماتی که ارائه می­دهد به مخاطب عرضه کند.

محتوا پادشاه است (Content is King)

شاید خیلی وقت‌ها ظاهر جذاب یک سایت، عکس‌های چشمگیر آن و یا برنامه نویسی جالب آن بتواند مخاطبان را با آن سایت همراه کند، اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت همان محتوا است. کسی برای دیدن عکس‌های متفرقه و کلیک کردن روی لینک‌های خوش رنگ وارد یک سایت نمی‌شود. اکثر مخاطبان اینترنت به دنبال یافتن پاسخ برای سؤالاتشان هستند، پاسخ‌هایی که در قالب یک خبر و یا یک مقوله‌ی علمی و یا تفریحی و… بر روی سایت ها قرار داده شده­ اند. هسته‌ی مرکزی هر سایت را محتوای آن تشکیل می‌دهد ، همان‌طور که در سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) نیز گفته شده: محتوا پادشاه است

راز ماندگاری محتوا

یکی دیگر از نکته‌های مورد توجه مقدار کلیک خور مطلب است، اگر مطلبی پتانسیل این را داشته باشد که در سایت‌های گوناگون بازنشر داده شود می‌تواند تعداد زیادی از مخاطبان سایت‌های دیگر را، برای مطالعه‌ی محتواهای دیگری که در سایت اصلی قرار دارد ترغیب کند. و این چرخه در صورت تاریخ مصرف نداشتن محتوای سایت و جذاب بودن آن می‌تواند تا مدت‌ها ادامه پیدا کند.

هیجان انگیز بودن محتوا

همه‌ی ما دیده‌ایم که خیلی از سایت‌های تخصصی و حتی فروشگاه‌ها در کنار فعالیت اصلی، متن‌ها و عکس‌های جذابی نیز بر روی سایت قرار می‌دهند تا مخاطب بتواند از آنها لذت ببرد مثلاً در یک سایت فروش لوازم آرایشی بهداشتی می‌توان نحوه‌ی درست آرایش کردن برای میهمانی شب را در قالب یک ویدئو و یا یک متن جذاب مشاهده کرد. یک متن طنز آلود یک کار گرافیکی عالی و یا یک ویدئو خلاقانه می‌تواند چند برابر یک بنر تبلیغاتی در سایت‌های پربیننده، مخاطب همیشگی به همراه بیاورد.

محتوای مورد بحث بر روی اینترنت برای مخاطب کم حوصله‌ی امروزی طراحی شده پس بهتر است کوتاه و موجز باشد. همین تولید محتوا  خود به چند نوع تقسیم می‌شود.

انواع محتوا

ترجمه: بهترین حالت برای دریافت محتوای غیر تکراری استفاده از سایت‌های خارجی مرجع است.

تولید محتوای میدانی: با تحقیق بررسی و آزمایش ها گوناگون به دست می‌آید و در صورت تخصصی بودن می‌تواند برای اقشار خاصی جذاب باشد.

تولید محتوای تألیفی: در این نوع از محتواهای موجود در اینترنت استفاده می‌شود تا متنی شبیه به این برای بازگو کردن یک موضوع از منظری جدید حاصل شود. در این حالت ادیت انجام شده روی متن‌های موجود باید اساسی‌تر از آن چیزی باشد که مخاطب را  دلزده و یا خسته کند.

محتوای تکراری: اگر فلسفه‌ی وجودی سایت مورد نظر گلچینی از مطالب دیگر سایت‌ها باشد این روش می‌تواند در صورت انتخاب درست و به جا، موفق باشد و سایت را پربیننده کند، اما در غیر این صورت یک محتوای تکراری و محکوم به شکست است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =