آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوا چیست و نکاتی که به آن کمتر توجه می شود کدامند؟
فروردین ۲۸, ۱۳۹۵
تولید محتوای سایت چگونه انجام می‌شود؟
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵

تعریف ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی شناخته شده است که در آن کلیپ های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در این روش میزان تاثیر محتوای ویدئویی بر سئو و رتبه سایت، چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری می باشد و به کمک این نوع محتواها می توان محصولات و خدمات را به شکل تصویری در اختیار مشتریان قرار داد.

انواع ویدئو مارکتینگ

ویدئوها به دلایل مختلفی از جمله انتشار یک سخنرانی، کلیپ سرگرمی و …. ساخته می شوند که به چندین دسته تقسیم بندی می شوند از جمله:

  • ویدئوهای آموزشی

هنگامی که شرکت یک محصول جدید را به بازار عرضه می کند، ممکن است استفاده و کار با محصول جدید برای مصرف کننده دشوار باشد. از اینرو مدیران شرکت باید نحوه صحیح کار با محصول جدید را آموزش دهند. در این صورت تصمیم می گیرند با تهیه یک ویدئوی آموزشی کوتاه، نحوه کار با محصول را برای مشتریان خود شرح دهند. در ویدئوهای آموزشی یک نفر محصول جدید را مرحله به مرحله استفاده می کند و از این طریق نحوه کار با محصول برای مشتریان آموزش داده می شود.

  • ویدئوهای تبلیغاتی

اگر مدیران شرکت بخواهند محصولات فعلی و گذشته شرکت خود را برای مشتریان معرفی کنند و یا قصد داشته باشند با مشتریان و مصرف کنندگان در رابطه با خدمات شرکت خود صحبت نمایند، ویدئوهای تبلیغاتی تهیه کرده و در آنها از جملات توصیفی تبلیغاتی استفاده می کنند.

  • ویدئوهای علمی

هدف اصلی در ویدئوهای علمی، شرح یک مقاله یا مطلب به روش تصویری و گفتاری است. به گونه ای که تحقیق و پژوهش در رابطه با یک محصول در قالب یک فیلم کوتاه تهیه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

  • ویدئوهای سخنرانی

اگر مدیران شرکت قصد داشته باشند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، در تلاشند تا صحبت های خود را در قالب یک فیلم ویدئویی تهیه و در وب سایت بارگذاری نمایند. ویدئوهای سخنرانی می توانند در برگیرنده مضمون تبلیغاتی، علمی و یا معرفی محصولات باشند.

علت اهمیت ویدئو مارکتینگ

خواندن مطالب و محتواها طولانی خارج از حوصله کاربران هستند و به همین دلیل تهیه یک فیلم کوتاه می تواند در فهم بهتر مطالب و محتواها موثر واقع شود. یکی از امتیازات ویژه ویدئو مارکتینگ، امکان بارگذاری حجم بیشتر در سایت است که برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارند.

مزایای محتوای ویدئو مارکتینگ

  • شرح و توصیفات محصولات بدون ابهام و به طور مختصر
  • آشنایی کامل مشتریان با فرآورده های شرکت
  • کاهش کپی برداری محتوا توسط دیگر سایت ها
  • جذب کاربران و افزایش تعداد بازدیدکننده های سایت
  • تاثیرگذاری ویدئوها برای بازدیدکنندگان سایت و افزایش اعتبار شرکت
  • انتشار ویدئو در شبکه های مجازی و تبلیغات بصورت اتوماتیک وار و بدون پرداخت هزینه بازاریابی

معایب ویدئو مارکتینگ

  • در تولید فیلم ها و محتواهای ویدئویی نسبت به محتواهای نوشتاری حساسیت بیشتری به خرج داد چرا که فقط یکبار تهیه و تولید می شوند. تولید ویدئوها برای بارگذاری در وب سایت با هزینه زیادی همراه است.
  • تولید فیلم ها و محتواهای ویدئویی نیازمند تخصص و توجه به تکنیک های خاصی است که هر کسی نمی تواند محتواهای ویدئویی باکیفیتی را تولید کند.
  • تولید فیلم ها و محتواهای ویدئویی نسبت به محتواهای نوشتاری مستلزم صرف زمان و انرژی بیشتری است.
  • برای تهیه فیلم ها و محتواهای ویدئویی به تجهیزات فیلمبرداری پیشرفته و در نتیجه هزینه بیشتری نیاز است.
  • به منظور تشریح فیلم ها و محتواهای ویدئویی برای مخاطبان، به گوینده با صدای گوش نواز نیاز است.
  • برخی از کاربران به دلیل حجم بالا و سرعت کم اینترنت، تمایل زیادی به دانلود کردن ویدئوها ندارند.
  • گاهی قرار دادن فیلم ها موجب بالا رفتن حجم وب سایت و کاهش سرعت لود شردن صفحات و در نتیجه تقلیل رتبه سایت می شود.

تکنیک های تولید محتواهای ویدئویی

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی برای انتشار ویدئوها
  • تولید محتواهای ویدئویی مفید و مختصر و با حجم کم
  • درج آدرس و شماره تلفن شرکت در محتواهای ویدئویی
  • صرف وقت کافی برای تولید محتواهای ویدئویی باکیفیت
  • استفاده از زیرنویس برای محتواهای ویدئویی با زبان خارجی
  • استفاده از موسیقی و گوینده برای تشریح محتواهای ویدئویی
  • استفاده از آرم و لوگوی محصولات در انتشار محتواهای ویدئویی
  • انتخاب عنوان و موضوعات جذاب و مناسب برای محتواهای ویدئویی
  • استفاده از دوربین های با رزولوشن بالا برای تهیه محتواهای ویدئویی باکیفیت
  • ویرایش محتواهای ویدئویی با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و قرار دادن افکت برای جذابیت بیشتر آنها

نتیجه اینکه در بررسی و آنالیز سایت اغلب مشتریان، محتواهای ویدیویی پر بازدیدترین و پر جاذبه ترین قسمت سایت برای کاربران بوده به کمک این نوع محتواها می توان محصولات و خدمات را به شکل تصویری در اختیار مشتریان قرار داد و در نتیجه تبلیغات و معرفی کار و محصولات از این طریق بسیار موفق می باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =