آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تولید محتوا برای تجارت الکترونیک

تولید محتوا برای تجارت الکترونیک

تولید محتوای سایت چگونه انجام می‌شود؟
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵
اهمیت ترجمه محتوا برای فروشگاه های آنلاین
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۵

تولید محتوا | تجارت الکترونیک | اهداف محتوا | بهینه سازی سایت | آنالیز سایت

تولید محتوای باکیفیت برای بازاریابی الکترونیک می تواند تعداد تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می دهد. زمانی که برای هر کالا یک محتوای دست اول نوشته می شود، علاوه بر اینکه می توان بازدیدکننده های بیشتری را تبدیل به خریدار کند، ترافیک وارده از موتورهای جستجو را هم، به شدت افزایش می دهد. این در حالی است که برخی فروشگاه های آنلاین، به درج توضیحات کارخانه سازنده و قرار دادن تصاویری از محصولات برای فروش کالا، بسنده می کنند و محتواهای تکراری و کپی برداری شده را برای محصولات مشابه سایت خود استفاده می کنند، که این امر موجب کاهش بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه کاهش تعداد مشتریان می شود. اما برخی دیگر از فروشگاه های آنلاین با نوشتن محتوای تجارت الکترونیکی دست اول برای سایت خود، زمینه مناسب برای ورود کاربران اینترنتی فراهم می کنند.

اهداف محتوا در فرایند تجارت الکترونیک

محتواها در فرایند تجارت الکترونیک دو هدف را دنبال می کنند که عبارت است از:

  1. برانگیختن اعتماد مشتریان
  2. متقاعد کردن مشتریان برای خرید کالاها

در این روش بازاریابی، کالاهای فیزیکی پیش روی مشتریان بالقوه قرار نمی گیرند و به همین دلیل آنها نمی توانند محصول را مشاهده و یا لمس کنند، زیرا کالایی در جلوی چشمان آنها وجود ندارد که در اینجا محتوای شما باید بتواند نیازهای بازدیدکنندگان را برای متقاعد کردنشان در اعتماد به توانایی شرکت شما در تامین کالاهای عالی، مد نظر قرار دهد. ایجاد حس اعتماد در مشتریان و ترغیب آنها با کلمات، کار چندان آسانی نیست اما غیرقابل دسترسی هم نیست و می توان با استفاده از اسلوب های خاصی، مشتریان را برای خرید محصولات خود سوق داد. در این صورت باید فرهنگ صحیح تولید محتوا استفاده شود.

برای این کار باید ترکیبی از اطلاعات که قابلیت های کالای را دارند به همراه محتوایات برای مشتریان عرضه شود. در صورتی که محتوای شما یک حس مثبت را در مشتری القا کند، منجر به این برداشت می شود که محصولات و خدمات شما، نیازهای آنها را برطرف می کند. به همین دلیل توجه به تکنیک های تولید محتوا برای تاثیرگذاری بر فرآیند تجارت الکترونیک اهمیت دارد.

  • فرمت دهی

سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی، باید از نظر سیستم مدیریت محتوا و استفاده از بالت ها و پاراگراف ها، بهینه شده باشند. استفاده از کلمات ردیف شده و بالت ها به جای متون به هم پیوسته تاثیر زیادی بر محتوا دارد و از طریق آن می توان با مخاطب ارتباط برقرار کند. اضافه کردن رنگ متن، پاراگراف بندی و انتخاب رنگ پس زمینه می تواند توجه عمیق مخاطب را به محتوا جلب کند. از سوی دیگر متمایز کردن مزایای رقابتی محصول با لیست کردن قالب بالت ها، موجب می شود تا بازدید کننده سایت، نسبت به متن عادی پاراگراف ها، جذب شده و در مدت کوتاهی آن را مطالعه کند.

  • پرهیز از جملات طولانی برای محتوا

جملات طولانی برای متقاعد کردن مخاطب مناسب نیستند. به همین دلیل باید تا حد امکان جملات کوتاه شوند. برای این کار می توان جملات طولانی را به دو جمله مستقل تبدیل و یا در لابه لای جملات از علامت ویرگول (،) استفاده کرد.

  • پرهیز از کلیشه

صریح گویی یکی دیگر از ویژگی های متحوای جذاب است. کلیشه ها، معمولا کاربران مبهم هستند و استفاده زیاد از استعاره ها موجب می شود بازدیدکنندگان دچار سردرگمی شوند. در صورتی که مشتریان در رابطه با محصولات چیزی را متوجه نشوند، ریسک خریداری آن را نیز نخواهند پذیرفت. تنها هدف بازاریابی محتوایی، متقاعد کردن بازدیدکننده به خرید محصولات شماست، بنابراین لفاظی ها و زبان بازی های ژورنالیستی که کمکی به مخاطب نمی کند باید کنار گذاشته شوند.

  • نوشتن ساده

محتواها باید ساده و قابل فهم باشند. دلیلی ندارد که برای توصیف کالای خود، از کلمات پیچیده استفاده کنید و باید به سمت سادگی حرکت کنید. با واژگان پیچیده و تخصصی نمی توان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد. استفاده از کلمات طولانی به مخاطب این حس را می دهد که شما برای قالب کردن محصول خود راه های آسان را انتخاب کرده اید.

  • پرهیز از اشتباهات رایج

ممکن است گاهی مرتکب اشتباهات رایج شوید، اما به سادگی می توانید جلوی ارتکاب را گرفته و مطمئن شوید که در آینده سایت شما درگیر این اشتباهات رایج نمی شود.

  • بارگذاری محتوا به صورت دائم

سعی کنید همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید. یک اشتباه رایج این است که محتوایی در صفحه محصول وجود نداشته باشد. بدون محتوا نمی توانید درباره محصول خود صحبت و اعتماد مشتریان را جلب کنید. در صورت عدم بارگذاری محتواهای جدید، سقوط نرخ تبدیل و ترافیک موتورهای جستجوی را کاملا لمس خواهید کرد.

  • تبلیغات در صفحه اول

همیشه محتوای صفحه اول بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. به همین دلیل می توان با قاطعیت گفت محصولاتی که در صفحه اول قرار می گیرند نیز بیشتر دیده می شوند. بنابراین مهمترین محصولات و خدمات بهتر است در صفحه اول باشند. محتواهایی که در صفحه اول قرار می گیرند نیز باید جذابیت بیشتری داشته باشند.

  • صدای متناقض

 محتواهایی متعددی در صفحات مختلف نوشته می شوند، اما باید بین آنها تناسب و ارتباط وجود داشته باشد. تناقض میان محتواها و ناهماهنگی محتوایی کاربران را نسبت به وب سایت بی اعتماد می کنند.

  • مبالغه و اغراق

هرگز برای خواستنی تر کردن محصولات خود اغراق نکنید چرا که اعتماد و سلامت سایت فروشگاهی را کم می کند. هنگام توصیف مزایا و کاربردهای کالاهایتان، از مباحث منسجم و منطقی استفاده کنید. ممکن است بتوانید با اغراق و مبالغه در برانگیختن عکس العملی احساسی و افزایش موقت فروش موثر، موفق شوید اما در طولانی مدت، نوشتن محتواها و اطلاعات نادرست و زیاده روی در عالی جلوه دادن محصول، منجر به افزایش شکایت ها و نظرات منفی کاربران نسبت به محتواها می شود.

  • ایجاد اعتماد

اعتماد یکی از مهمترین فاکتورهایی که تمایم سایتهای تبلیغاتی نیاز دارند. کسب اعتماد مشتریان با توجه به رفتار آنها صورت می گیرد. به طوری که آنها در بیشتر پول خرج کردن و خرید کالاهای مورد نظر خود، محتاط عمل می کنند.

  • تولید محتوای بی عیب و نقص

اولین پیشنهاد ما برای ایجاد اعتماد، تولید محتوای بی عیب و نقص است. منظور از این مشخصه، محتواهای با رفع تمامی اشکالات املایی و انشایی است. در صورتی که در محتوا ایرادات دستوری و ویرایشی وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان شما هم وقت و پول خود را خرج محصول های شما نخواهند کرد.

  • شفاف سازی

شرح نحوه پرداخت، شیپینگ و ارسال کالا و فرایند مرجوع کردن کالا در فروشگاه اینترنتی باید به طور مشخص و شفاف بیان شوند.  در صورتی که مشتریان در رابطه با هر یک از این جزئیات نامطمئن باشد، از فروشگاه شما  خرید نخواهند کرد. همچنین اگر مشتریان متوجه عدم انطباق مراحل پرداخت و ارسال کالا با انتظارات شان شوند، وقت خود را تلف نمی کنند که با فروشگاه اینترنتی شما ادامه دهند. بنابراین توصیه ما این است که همه چیز را شفاف و روراست بیان کنید. هزینه های واقعی ارسال کالا و شرایط پرداخت نباید با فونت کوچک و یا به عنوان اطلاعات اضافی در فوتر ذکر شوند. بلکه باید تمام تلاش خود را برای نمایش محتواها به کار بندید.

  • برقراری تعادل میان تبلیغات و اطلاع رسانی

در زمان تولید محتوا باید بین اطلاع رسانی و تبلیغ تعادلی صحیح برقرار شود. برای این کار باید محتوای افزایش دهنده فروش تولید شود. در این نوع محتواها، علاوه بر توضیح جزئیات، باید درباره محصول جزئیات نیز برای مشتریان شرح داده شود. تولیدکنندگان محتوا، باید همزمان با توسعه دهندگان، بازاریابان و طراحان سایت همکاری کنند تا با انجام تست هایی مستقل و چند متغیره، نرخ تبدیل را تا حد امکان افزایش دهند.

  • بهینه سازی سایت

بهترین روش در تولید محتوای سایت برای تجارت الکترونیک سئو و بهینه سازی است. محتواها نیز باید با توجه به تکنیک های سئو تولید شوند. کلیدواژه ها بیشترین نقش را در بهینه سازی سایت دارند. بنابراین بهتر است در تمامی محتواها از کلیدواژه ها استفاده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =