آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت چگونه است؟

چگونه محتوایی با کیفیت تولید کنیم؟
آبان ۳۰, ۱۳۹۴
شرکتهای طراحی سایت
تفاوت شرکتهای طراحی سایت
آذر ۱۷, ۱۳۹۴

تولید محتوا برای سایت چگونه است

تولید محتوا برای سایت

با توجه به اینکه محتوا به عنوان موتور محرکه وب سایتها عمل می کند و به هر میزان که محتوای یک سایت بیشتر و با کیفیت بالاتری باشد، به تبع آن سایت نیز رتبه بالاتری را در موتورهای جستجو کسب می نماید، لذا برای تولید محتوای سایت باید اصول خاصی را مد نظر قرار داد که در زیر به آنها اشاره می‎کنیم:

شناسایی مخاطبان و آنچه آنها میخواهند

با توجه به اینکه هدف از محتوایی که برای وب سایت تولید می‎شود، تاثیرگذاری بر کاربران می‎باشد، لذا شناخت و درک خواسته های آنان در اولویت قرار می‎گیرد. در اینجا دو روش وجود دارد که از طریق آنها می‎توان مخاطبان خود را شناسایی کرد:

  • برای اطلاع از انتقادات و پیشنهاد کاربران می‎توان بواسطه راه‎اندازی وبلاگ یا رسانه‎ها‎ی اجتماعی از آنها نظرخواهی نمود.
  • ایجاد کمپین یا کنفرانس‎ها‎ی حضوری که برخی از مخاطبان در آن حضور پیدا کنند نیز می‎تواند برای شناخت آنان موثر واقع شود.

تولید محتوا برای سایتاطلاعاتی که باید از مخاطبان بدست آید

  • فهم سوالات و موضوعات مورد علاقه مخاطبان
  • سطح اطلاعات عمومی مخاطب به منظور ارائه مطالب

راههای افزایش اعتبار محتوای وب سایت

محتواهای وب سایت باید از سوی خوانندگان پشتیبانی شوند برای این کار باید به نکات زیر توجه شود:

  • موضوعات مورد علاقه مخاطبان باید شناسایی و بسط داده شود.
  • کشف مطالب گفته نشده و بیان ناگفته‎ها‎ در تاثیر گذاری بر مخاطب نقش مهمی را ایفا می‎کند. تکرار مکررات از میزان اعتبار محتوای وب سایت می‎کاهد.
  • برای تامین محتوای سایت باید مجموعه کاملی از بهترین شیوه‎ها‎ی نوشتاری به کار برده شود. داشتن سطح وسیعی از دامنه لغات، بر تامین محتوای باکیفیت می افزاید.
  • محتواهای وب سایت مانند نوشتن برای یک کلاس درس تخصصی نیست. در کلاس درس مخاطبان کمتر بوده و ممکن است با پرسش و پاسخ تمام ایرادات و نواقص کار برطرف شود اما این در حالی است که در وب سایتها، مخاطبان هزاران و گاهی به میلیون ها نفر نیز می‎رسد که محتوا در معرض دید آنها قرار می‎گیرد. نقطه ضعف در محتوای وب سایت، به معنای کاهش اعتبار سایت می‎باشد.
  • در محتوای وب سایت باید کمتر از مارک، برند و نام تجاری یاد کرد زیرا اعتماد خواننده نسبت به محتوای وب سایت کاهش می‎یابد. در مقابل می‎توان تصاویری را برای تکمیل محتواها بارگذاری نمود و در گوشه ای از آنها عنوان تجاری شرکت را ذکر کرد.
  • در صورتی که وب سایت قصد تشریح چند کالا را دارد، باید محتوا به گونه ای تهیه شود که از برند خاصی طرفداری نکند و بدون کم و کاست معایب و مزایای برندهای مختلفی را بیان و نتیجه گیری بر عهده کاربر گذاشته شود.
  • منابعی که برای تولید محتوا استفاده می‎شود باید از چندین منبع موثق باشد. استفاده از یک منبع در دراز مدت، موجب کاهش اعتبار محتوا می‎شود.
  • اطلاعات عمومی و سطح سواد نویسنده در تولید محتواهای باکیفیت نقش اساسی دارد. قبل از تولید محتوا برای وب سایت، باید مطالعات گسترده ای صورت بگیرد.
  • راهنمایی و بیان مطالبی که در شکل دهی اذهان مخاطبان مؤثر باشد، از محتواهای مطلوب به شمار می روند.
  • استفاده از سبک محاوره ای در تولید محتوا، از ارزش آن می کاهد. رسمی سخن گفتن یکی از نکات اصلی در تامین محتوا است. رعایت نکات دستور زبان و املای درست کلمات، ویرایش متن پس از تکمیل، یکی از راه های افزایش اعتبار محتوای وب سایت می باشد.
  • استفاده از پاراگرافهای کوتاه (بین ۱ تا ۴ خط)، استفاده از تیتر، نمودار، جدول و … در تامین محتوای سایت اهمیت زیادی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =