تولید محتوا برای تجارت الکترونیک

تاثیر محتوای سایت بر سئو
مرداد ۱۰, ۱۳۹۵
اهمیت محتوای سایت و تجارت
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵

تولید محتوا بهترین شیوه تجارت الکترونیک 

تجارت الکترونیک به عنوان جدیدترین روش برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. در این روش علاوه بر اینکه شرکت ها می توانند محصولات خود را در معرض دید مصرف کننده قرار دهند، امکان برقراری ارتباط با سایر شرکت ها نیز برای آنها وجود دارد. تجارت الکترونیک با هدف تسهیل روابط تجاری شکل گرفته است. به طوری که یک شرکت می تواند بدون دردسر، محدودیت های جغرافیایی را کنار بزند. به عنوان مثال یک شرکت در تهران، با استفاده از تجارت الکترونیک، بخش وسیعی از بازار مصرف را در تمامی استانهای کشور در اختیار می گیرد و می تواند به طور مستقیم با مشتریان در تمامی نقاط کشور ارتباط برقرار کند. در تجارت الکترونیک چندین مرحله اهمیت باید پشت سر گذاشته شود تا روابط اقتصادی به موفقیت برسد:

۱- طراحی سایت

در اولین مرحله از تجارت الکترونیک، وجود یک وب سایت ضرورت پیدا می کند. در واقع وب سایت همچون یک بستر امکان ارتباط میان فروشنده و خریدار را برقرار می کند. کانال ارتباطی میان شرکت های تجاری و بازار مصرف می باشد.

۲- تولید محتوای سایت

زمانی که سایت طراحی شد، تولید محتوا برای آن اهمیت پیدا می کند. در واقع محتواها، همان محصولات سایت هستند که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد. تصور کنید، وب سایت بدون محتوا باشد، در این صورت هیچ جذابیتی برای مخاطب نخواهند داشت.

۳- بهینه سازی سایت

پس از اینکه محتواها در سایت قرار گرفتند، باید سایت تجزیه و تحلیل شود. اگر محتواها نیاز به بازبینی دارند، باید تصحیح و بازنویسی شوند. کلمات کلیدی که در محتواها استفاده شده است، باید از نظر میزان استقبال کاربران اینترنتی بررسی شوند. اگر کلمات کلیدی با استقبال زیادی مواجهه نشده اند، بهتر است آنها را تغییر دهید.

نحوه تولید محتوا برای تجارت الکترونیک

محتواهایی که برای تجارت الکترونیک تولید می شود، باید از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

۱- فرمت دهی

فرمت دهی یا سازماندهی محتوا به این معناست که باید پاراگراف بندی باشد. استفاده از بالت ها و پاراگرف ها تاثیر محتوا را بر مخاطب بیشتر می کند. در نتیجه تجارت الکترونیک موفقتر عمل می کند. بهتر است به جای متون بهم پیوسته، از بالت استفاده شود.

۲- جملات کوتاه

جملاتی که برای محتواها استفاده می شود، باید کوتاه باشند. جملات کوتاه سریعتر درک می شوند. اما جملات بیش از حد طولانی فهم محتوا را برای بازدید کننده سخت تر می کند. به همین دلیل بهتر است جملات کوتاه باشند. حداقل ۲۱ واژه برای هر یک از جملات، کفایت می کند.

۳- اجتناب از جملات کلیشه ای

اگر در سایت از جملات کلیشه ای استفاده شود، بازدیدکننده محتوا را ساده لوحانه تعریف می کند. بهتر است در تجارت الکترونیک از استعارات، تشبیهات و به طور کلی هر آنچه که باعث پیچیده شدن محتوا می شود، اجتناب شود. به خاطر داشته باشید که محتوای تجاری با محتوای ادبی متفاوت است. در تجارت الکترونیک باید محتواهایی تولید شود که با وبلاگ نویسی متفاوت باشد.

۴- رعایت نکات دستوری

در محتواهایی که به منظور تجارت الکترونیک استفاده می شود، باید نکات دستوری رعایت شود. جملات باید ساده و قابل فهم باشند. نهاد و گزاره باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشد. همچنین نویسندگانی که در زمینه تجارت الکترونیک، تولید محتوا می کنند باید دایره لغات گسترده ای داشته باشند تا بتوانند برای توصیف محصولات از جملات قدرتمند و تاثیرگذار استفاده کنند.

۵- اجتناب از متناقض

تناقض و پارادوکس در محتوا موجب بدبین شدن بازدیدکننده ها نسبت به سایت می شود. در تجارت الکترونیک باید توجه داشت که محتواها یک صدا باشند و از تناقض پرهیز شود. بهتر است در زمان بررسی و آنالیز سایت، به این مورد توجه کرد. برای مثال زمانی که در یک قسمت از سایت، معایب محصول برشمرده می شود، ممکن است در قسمتی دیگر، یکی از معایب را ناخواسته به عنوان مزیت ذکر کرده باشید. این کار موجب حس بی اعتمادی کاربران نسبت به محصولات می شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سیزده =