آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
محتوای شبکه های اجتماعی

محتوای شبکه‎های اجتماعی

آنالیز وب سایت | آنالیز سایت | کانتنت بازار
مهر ۲۹, ۱۳۹۴
اینفوگرافیک
آبان ۳, ۱۳۹۴

محتوای شبکه های اجتماعی | محتوای سوشیال

با روی کار آمدن تلفن‎های همراه هوشمند، شبکه‎های اجتماعی نیز روز به روز بیشتر شده اند. اگر تا چندی پیش کاربران اینترنتی تنها با فیسبوک، توییتر، گوگل پلی و یوتیوب آشنا بودند، اکنون شبکه‎هایی چون oosta، Instagram، Telegram و … نیز وارد فضای اینترنت شده اند.

اگر چه بسیاری از کاربران به شبکه‎های اجتماعی به عنوان یک وسیله برای سرگرمی نگاه می‎‎کنند، اما باید گفت سرگرمی تنها بخش کوچکی از اهداف این شبکه‎ها را تشکیل می‎‎دهد و هدف اصلی طراحان از راه اندازی این رسانه ها، تبلیغات محصولات و خدمات شرکت‎ها می‎‎باشد. به عبارت دیگر این شبکه‎ها همچون یک مرکز تجاری گسترده عمل می‎‎کنند که در درون خود غرفه‎های فروشگاهی متعددی را گنجانده‎اند. شرکتهای متقاضی تبلیغات می‎‎توانند با خریداری این غرفه‎ها، به بازاریابی و تبلیغات محصولات خود بپردازند. این شرکتها با راه اندازی یک کمپین یا انجمن، کاربران زیادی را به سمت خود هدایت کرده و با قرار دادن اطلاعاتی در زمینه محصولات خود، می‎‎توانند میزان فروش خود را افزایش دهند.

آنچه در این میان اهمیت می‎‎یابد، مطالب و محتواهایی است که توسط این شرکتها در اختیار کاربران قرار می‎‎گیرد ( تولید محتوا ) . به عبارت روشن تر، محتوایی که در درون شبکه‎های اجتماعی بارگذاری می‎شود، کمی متفاوت تر از تولید محتوای سایت می‎‎باشد.

 تولید محتوای شبکه های اجتماعی

تفاوت محتواهای شبکههای اجتماعی با محتوای وب سایتها

-حدود محتواهای تولید شده

از آنجایی که شبکه‎های اجتماعی عموما بر روی تلفن‎های همراه نصب است و تلفن‎ها نیز به دلیل ابعاد کوچک خود، مطالب را کوچکتر از یک رایانه یا لپ تاپ نشان می‎‎دهند، در نتیجه مطالب باید به شکل خلاصه و کوتاه بیان شوند. مطالب و محتواهای طویل از حوصله کاربران شبکه‎های اجتماعی خارج است. به هر میزان که یک مطلب بشکل مختصر و مفید گفته شود، طرفدار بیشتری خواهد داشت و از سوی دیگر کاربران بیشتری وقت خود را صرف خواندن محتوا می‎‎کنند.

-استفاده از تصاویر

اگر چه گفته می‎‎شود که محتواهایی که در وب سایتها بارگذاری می‎‎شوند، باید به همراه تصویر مرتبط با موضوع باشند، اما ضرورت این امر در شبکه‎های اجتماعی چند برابر می‎‎شود. کاربران برای فهم بهتر مطالب نیازمند تصویر هستند. شاید اغراق نباشد که بگوییم، کاربران شبکه‎های اجتماعی به تصاویر بیش از مطالب اهمیت می‎‎دهند. از این رو می‎‎توان مطالب را به شکل اینفوگرافیک بیان کرد.

-دعوت از کاربران برای اظهار نظر

در وب سایتها ارائه اظهار نظر توسط کاربران کمتر صورت می‎‎گیرد. این در حالی است که در شبکه‎های اجتماعی کاربران علاقه بیشتری برای اظهار نظر دارند. به این دلیل که در وب سایت‎ها مطالب به شکل طویل ارائه می‎‎شوند که گاهی از حوصله بازدیدکننده خارج است و بنابراین تنها به روخوانی اکتفا کرده و خود را در مقام اظهار نظر نمی بینند. اما در شبکه‎های اجتماعی به این دلیل که محتواها غالبا به صورت مختصر و گاهی یک تصویر گویا، بیان می‎‎شوند، کاربران در مدت کوتاهی پیام را دریافت کرده و خود را صاحب نظر می‎‎بینند. درخواست شما نیز می‎‎تواند آنها را برای ارائه نظر بیشتر راغب کند.

-به اشتراک گذاشتن مطالب بیش از یکبار

بارگذاری مطالب تکراری در وب سایت‎ها علاوه بر اینکه از سئوی وب سایت می‎‎کاهد، اعتبار سایت را نیز در نزد کاربران از بین می‎‎برد. اما در رابطه با محتوای شبکه‎های اجتماعی وضعیت به شکل دیگری است. به این معنا که بارگذاری یک مطلب برای چند بار نه تنها چیزی از اعتبار کمپین نمی کاهد، بلکه موجب می‎‎شود تا کسانی که به هر علت فرصت مشاهده محتوا را نداشته ‏اند، بتوانند آن را مشاهده نمایند.

-استفاده از کلمات کلیدی در شبکه های اجتماعی

در محتواهایی که برای وب سایتها استفاده می‎‎شود، یکی از اصول سئو، به کارگیری کلید واژه‎های مرتبط با موضوع می‎‎باشد. این در حالی است که در محتواهای شبکه‎های اجتماعی نیازی به این کار نیست. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی نیستند که کمپین شما را در اختیار کاربران قرار می‎‎دهند، بلکه توانایی شما در جستجوی کاربران جدید و دعوت از آنها برای پیوستن به کمپین، عامل حضور کاربران می باشد. در عین حال انتخاب نام تجاری برای کمپین، ممکن است برای کاربران شبکه‎های اجتماعی کمی نامأنوس باشد، از این رو می‎‎توانید برای نام کمپین از یک عبارت متداول و مرتبط با کسب و کار خود استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که آیکون کمپین، همان علامت تجاری شرکت باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =