آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

فرمت های رایج تولید محتوا
فرمت های رایج تولید محتوا برای تولید محتوای سایت بهینه چیست؟
شهریور ۲۳, ۱۳۹۵
مواردی که باعث آزار کاربران سایت شما میشود را شناسایی کنید
مهر ۴, ۱۳۹۵

 محتوای همیشه سبز

اگر با SEO، تولید محتوای سایت یا هرگونه بازاریابی تحت وب سر و کار دارید، احتمالا عبارت «محتوای همیشه سبز» را شنیده اید و به شما گفته شده که سایت تان به آن نیاز دارد. از این رو در این مقاله قصد داریم بازاریابی همیشه سبز و چرایی اینکه این عامل برای یک SEO موفق لازم است، توضیح دهیم.

تعریف: محتوای همیشه سبز محتوای SEO است که دائما برای خواننده مطلب «تازه» به نظر برسد.

چرا به این محتوا، محتوای همیشه سبز می گویند؟

عبارت «همیشه سبز» حتی به گوش افرادی که به مفاهیم بازاریابی آشنایی ندارند نیز خورده است زیرا از درختان همیشه سبز اغلب برای تزیین خانه ها در کریسمس استفاده می شود. درخت همیشه سبز نماد زندگی ابدی است زیرا در تمامی فصول رنگ آنها ثابت باقی می ماند. همانند درخت، محتوای همیشه سبز نیز پایداری و دوام بسیار زیادی دارد. ممکن است فکر کنید که تمام مقالات در اینترنت پایدار هستند و اینکه وب سایت ها و مقالات در اینترنت ناپدید نمی شوند. در واقع زمانی که می گوییم بخشی از محتوا همیشه سبز است، منظورمان از محتوای همیشه سبز، محتوایی است تا زمانی زیادی از انتشارش همچنان هم به مورد ارجاع قرار می گیرد.

به منظور مشخص کردن اینکه چه نوشته هایی در محدوده «همیشه سبز» قرار می گیرند، باید آزمایش کرد چه نوشته هایی در این بازه قرار نمی گیرند. نوشته هایی همیشه سبز نیستند که:

  • مقاله جدید باشند.
  • گزارشات آماری و عددی که احتمالا تغییر می کنند و نیاز به بروز رسانی دارند.
  • مقالاتی در مورد تعطیلات یا فصول خاص.
  • آخرین گرایشات مد و فشن.
  • مقالاتی که بر گرایش یا فرهنگی خاص متمرکز شده اند.

محتوای اینترنتی همیشه سبز به صورت مجازی تاریخ انقضا ندارند و مطالب آن تا مدت زیادی ارزش خود را حفظ می کنند. به عنوان مثال هر چیزی که راجع به انتخابات نوشته می شود جز محتوای همیشه سبز نمی باشد زیرا دوره انتخابات از امروز است تا زمانی خاص (مثلا ۶ ماه) و بسیاری از کلمات اصلی آن دیگر کاربردی ندارند و در گوگل سرچ نمی شوند.

فرمت های رایج همیشه سبز

در زیر برخی از فرمت های مقالات که معمولا ماندگاری بالایی دارند و به عنوان همیشه سبز در نظر گرفته می شوند آورده شده اند:

  • فهرست ها و لیست ها
  • نکات برتر
  • آموزش های عملی از اینکه «چگونه ….. را انجام دهیم»
  • عناوین دانش نامه
  • خلاصه کردن
  • ویدئو ها

نوشتن متن به شکل فرمت های بالا اتوماتیک وار محتوای شما را همیشه سبز نمی کند. اما این فرمت ها در همیشه سبز شدن محتوای کمک شایانی می کنند. زمانی که نیاز به نشان دادن چگونه انجام دادن کاری دارید، ویدئو ها بسیار موثر خواهند بود. اگر امکان ساخت ویدئو نیست می توانید از مجموعه از تصاویر برای بیان هدف خود استفاده کنید.

ایده های مقالات همیشه سبز

برخی عناوین هیچگاه قدیمی نمی شوند و  می توانند ایده مناسبی برای نوشتن متون همیشه سبز باشند.

  • غذا
  • اقتصاد و پس انداز پول و سرمایه
  • مراقبت از کودکان
  • عشق
  • کاهش وزن
  • شغل و حرفه
  • نگهداری از حیوانات

مثال هایی از محتوای همیشه سبز

در ادامه چند نمونه از آنچه به ان محتوای همیشه سبز می گوییم ارائه کرده ایم:

  1. چگونه برای حیوانات خانگی خود خانه بسازید؟- این عنوانی واضح، به همراه نکات آموزشی و عکس های جذاب است که باعث می شود این محتوا همیشه سبز باقی بماند.
  2. ۱۰ روشی که می توان با استفاده از آن از استیک لذت برد- مطمئنا نمی توان آینده مردم را بدون بیکن در نظر گرفت!
  3. برترین نکات در مورد ساکت کردن کودکان زمانی که گریه می کنند- همواره چرخه والدین تازه کار و نیاز به آموزش وجود داشته، دارد و خواهد داشت و همواره کودکانی به گریه بپردازند!

نمونه هایی از بهترین سایت های همیشه سبز

  • about.com
  • wikipedia.com
  • answers.com
  • imdb.com
  • ehow.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =