منظور از تولید محتوای اینفوگرافیک چیست؟

تولید محتوای اینفوگرافی

تولید محتوای اینفوگرافی چه تاثیری در جذب کاربران دارد؟

محتواهایی که در سایت‌ها منتشر می‌شود تنها شامل محتوای متنی و نوشتاری نیست. بلکه تصاویر نیز نقش مهمی را در برانگیختن احساسات کاربران دارند. در واقع با تولید و خلق تصاویر می‌توان به جای تولید چندین صفحه متن نوشتاری، پیام خود را به مخاطبان منتقل کرد. چرا که مخاطبان در حالت تصویری بهتر می‌توانند پیام محتوا را دریافت کنند. در تولید محتوای اینفوگرافیک می‌توان متن، اعداد و ارقام را به شکل خلاصه ذکر کرد.

تصاویر تاثیرگذار

اینفوگرافیک ها شامل تصاویر و متن هستند. به این معنا که در یک قسمت از محتوا متن و در قسمت دیگر آن تصویر مرتبط با متن قرار داده می‌شود. از آنجا که کاربران اینترنتی فرصت زیادی برای خواندن محتواهای طولانی ندارند و به متن‌های کوتاه علاقه بیشتری دارند، تصاویر اینفوگرافیک می‌توانند در مدت زمان کوتاهی درک شوند. به همین دلیل تاثیرگذاری بیشتری نسبت به متن‌های طولانی دارند. دلیل دیگری که برای استفاده از تصاویری اینفوگرافیک ذکر می‌شود، زیباسازی سایت می‌باشد. کاربران و بازدیدکنندگان سایت به وب سایت‌های زیبا علاقه بیشتری دارند. در واقع داده‌های بصری می‌تواند توجه آن‌ها را بیشتر جلب کند. به همین دلیل تصاویر اینفوگرافیک در زیباسازی سایت نقش موثری دارند.

مهم‌ترین علت استفاده از تصاویر اینفوگرافیک:

تصاویر اینفوگرافیک زمانی ابداع شد که کسانی که تولید محتوای سایت می کردند، به این نتیجه رسیدند، مخاطبان و کاربران اینترنتی علاقه زیادی به محتواهای طولانی ندارند. در واقع آن‌ها زمان زیادی را برای خواندن محتواهای طولانی صرف نمی‌کنند؛ بنابراین به دنبال راه‌های جایگزین بود. اینفوگرافیک از دو جز اینفو و گراف تشکیل شده است که در آن، اینفو مخفف کلمه information به معنای اطلاعات و graphic هم به معنای تصویر می‌باشد. در تصاویر اینفوگرافیک تلاش می‌شود تا اطلاعات زیادی به صورت مختصر و به شکل تصویری در اختیار مخاطب قرار بگیرد. در یک تعریف دقیق تر از اینفوگرافیک گفته می‌شود که: «تصاویر اینفوگرافیکی، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها می‌باشند که در جایی که به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.» تصاویر اینفوگرافیک موجب می‌شود تا بازدیدکننده‌ها با یک نگاه کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری می‌باشد را دریافت کنند. یکی دیگر از مزایای تصاویر اینفوگرافیک این است که ماندگاری پیام تصاویر در ذهن مخاطب بیشتر است؛ زیرا بیشتر مخاطبان دارای حافظه تصویری هستند که اطلاعات دریافت شده در حافظه بلند مدت آن‌ها ذخیره می‌شود.

کاربرد تصاویر اینفوگرافیک:

 اگر در زندگی روزانه هم توجه کنیم متوجه تابلوها، نقشه‌ها و علائمی می‌شویم که با ارائه تصاویر اینفوگرافی سعی می‌کنند تا مخاطبان را هدایت و راهنمایی کنند. در حال حاضر وب سایت‌ها بیشترین استفاده را از تصاویر اینفوگرافیکی دارند. این تصاویر به‌صورت رایگان در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌گیرد؛ اما تولید تصاویر اینفوگرافیک به مهارت و تخصص نیاز دارد. همچنین کسانی که درزمینهٔ تولید تصاویر اینفوگرافیکی عمل می‌کنند، باید ذوق هنری داشته باشند. استفاده از رنگ‌های متنوع و یکدست در تولید تصاویر اینفوگرافیک و همچنین اشکال هندسی و تصاویر انیمیشنی می‌تواند تأثیر بیشتری بر روی مخاطبان بر جای بگذارد. در وبلاگ‌ها می‌توان به‌راحتی از تصاویر دسته‌بندی‌شده و حرفه‌ای استفاده کرد؛ زیرا بر اساس یک نظرسنجی مشخص‌شده است که اینفوگرافیک ها در برابر پست‌های عادی وبلاگ‌ها از موفقیت بیشتری برخوردار هستند. زیرا به دلیل زیبایی بیشتر می‌توانند توجه بازدیدکننده را جذب کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *