آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
مواردی که باعث آزار کاربران سایت شما میشود را شناسایی کنید

مواردی که باعث آزار کاربران سایت شما میشود را شناسایی کنید

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
شهریور ۲۸, ۱۳۹۵
بهینه سازی داخلی سایت چگونه انجام میشود
مهر ۵, ۱۳۹۵

برخی از مهمترین مواردی که کاربران نسبت به آنها حساسیت نشان می دهند

با وجود تعداد زیاد وب سایت ها که هر روز نیز شاهد افزایش بیشتر آنها هستیم، جذب بازدیدکننده سخت تر شده است. در گذشته وب سایت ها به مانند امروز گسترده نبود و به همین دلیل موتورهای جستجو انتخاب زیادی نداشتند. به محض اینکه کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کردند، موتورهای جستجو تعدادی از سایت ها را در اختیار آنها قرار می دادند. اما به مرور زمان مدیریت سایت ها با مشکلات فراوانی مواجه شد.

جلب نظر کاربران کار راحتی نیست و با توجه به رعایت مجموعه از نکات انجام می شود. از جمله این نکات، خودداری از به کار بردن مواردی است که موجب آزار کاربران سایت می شود. در زیر به برخی از مهمترین مواردی که کاربران نسبت به آنها حساسیت نشان می دهند، می پردازیم:

موسیقی در سایت

در برخی وبلاگ ها همزمان با تولید محتوا، سعی می شود یک موسیقی ملیح نیز پخش شود. برای مثال در یک وبلاگ ادبی که اشعار مولوی استفاده شده است، موسیقی سنتی کاربرد زیادی دارد و همزمان تاثیر شعر را بر بازدیدکننده بیشتر می کند. اما در مورد وب سایت های تجاری وضعیت کمی متفاوت است. سلیقه کاربران در مورد موسیقی یکسان نیست. ضمن اینکه پیدا کردن موسیقی متناسب با محصولات و خدمات نیز کار سختی است و از سوی دیگر پخش یک موسیقی دلخواه مدیریت سایت برای بازدیدکننده ها آزاردهنده است. بنابراین باید از فکر پخش موسیقی در سایت منصرف شوید.

انیمیشن در سایت

بسیاری از وب سایت ها برای زیبایی هر چه بیشتر صفحات اقدام به طراحی انیمیشن می کنند. ممکن است لوگوی، برند تجاری و یا نام شرکت به صورت انیمیشن و یا ستاره های چشمک زن در سایت قرار بگیرد. اگر چه در برخی مواقع می توان با استفاده از انیمشن توجه کاربران را به قسمتی خاص جلب کرد. اما اگر در این کار زیاده روی شود، نه تنها تاثیر اصلی خود را از دست می دهد، بلکه موجب آزار بازدیدکننده نیز می شود.

تبلیغات بیش از حد

یکی از مواردی که بسیاری از بازدیدکننده ها نسبت به آن اعتراض دارند، تبلیغات بیش از حد است. قرار دادن پنجره های کوچک در یک صفحه سایت باید متناسب باشد. استفاده از یک یا دو پنجره کوچک برای بازدیدکننده آزار دهنده نیست. اما زمانی که تعداد بیش از حد شود، به طوری که بازدیدکننده نتواند متن اصلی را به راحتی مطالعه کند، آزار دهنده است.

بازشدن پنجره های غیرمرتبط قبل از باز شدن صفحه اصلی

در بسیاری از مواقع دیده شده است که قبل از باز شدن صفحه اصلی سایت، یک پنجره غیر مرتبط باز می شود. در این مواقع از بازدید کننده خواسته می شود تا در صورت تمایل پنجره را ببندد. اما همین که بازدید کننده برای بستن این پنجره کلیک می کند، برخلاف میل او صفحه باز و وارد یک صفحه دیگر می شود. این امر با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه می شود و در بسیاری از مواقع آنها از هدف اصلی خود دور می شوند و در نتیجه سایت را ترک می کنند. بنابراین بهتر است این نوع پنجره ها به صورت کوچک در گوشه ای از صفحه استفاده شوند.

انتقال به کانال تلگرامی

از دیگر مواردی که کاربران اینترنتی را آزار می دهد، انتقال خودکار آنها به کانال تلگرامی است. زمانی که کاربر یک صفحه را باز می کند، به ناگاه وارد یک کانال تلگرامی می شود. این امر برای آنها آزاردهنده است و براساس نظر آنها، علاوه بر اتلاف وقت، موجب دور شدن از هدفشان نیز می شود. درخواست از بازدیدکننده برای عضویت در کانال تلگرامی می تواند در پایان محتوا یا قسمت پایین صفحه سایت انجام شود.

رنگ و فونت های نامناسب

زمانی که فونت سایت ناخوانا باشد و از رنگ های نامناسب در سایت استفاده شده باشد، بازدیدکننده نمی تواند براحتی مطالب را مطالعه کند، در نتیجه صفحه سایت را ترک می کند. بهتر است در زمان طراحی سایت به مواردی از قبیل رنگ، فونت، سایز فونت و حتی تصاویری که در سایت استفاده می شود، توجه شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =