آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
پیدا کردن مشتریان جدید با تولید محتوا

پیدا کردن مشتریان جدید با تولید محتوا

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۵
گرافیک اطلاع رسان به چه معناست؟
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۵

روش های افزایش مشتریان | تولید محتوا | بازاریابی محتوا

پی بردن به اهمیت تولید محتوا برای شناخت نقش آن بر افزایش تعداد مشتریان و همچنین شناخت نیازهای آن ضروری به نظر می رسد. برای تولید محتوا توجه به نوع اطلاعاتی که در سایت قرار می گیرد، اهمیت دارد. به این معنا که باید مشخص شود هدف از ارائه محتوای مورد نظر برای حل چه نوع مشکلی است و اینکه به چه طریق می توان نیازهای کاربران سایت خود را بر طرف کرد.

افزایش و تهیه محتوا باید قبل از شروع بازاریابی وب سایت باید صورت بگیرد. برخی از برندهای موفق؛ مشتریان خود را بعنوان همکاران سازنده در نظر می گیرند. همچنین فعالانه مشتریان را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات برند محور خود تشویق و ترغیب می کنند. این کار به تقویت تجریبات و ابتکارهای بازاریابی توسط آنان می انجامد. به منظور مفید واقع شدن بازاریابی اینترنتی باید مقوله محتوا را جدی گرفت. به همین دلیل برندها همه سعی می کنند تا از طریق گوش دادن به مشتریان خود و تاثیرپذیری از مردم هر چه بیشتر به مشتریان نزدیک شوند.

جهت تبدیل مشتریان فعلی به مشتریانی وفادار و حامی برند، می توان با آنها ارتباط برقرار کرد که در این رابطه، یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین نوع از محتوای سایت تولید شده توسط کاربران، تشویق مشتریان برای گرفتن تصاویر و کلیپ های ویدئویی می باشد. اگر این کلیپ های ویدئویی و تصاویر با کیفیت و حاوی عناصر گرافیکی باشند، تاثیر بیشتری بر مشتریان دارند.

روش های افزایش مشتریان با تولید محتوا

برند سازی به معنای نوعی تولید محتوا است که در آن مشتریان قصد دارند تا به آن جذب شوند و سپس آن را با سایرین نیز به اشتراک بگذارند. عملیات یکپارچه‌سازی محصول نیز روش دیگری راه دیگر تبدیل مشتریان به حامیان برند است. در این روش این محتوا نشان می‌دهد که چگونه یک محصول با ساختار گسترده‌تر زندگی مصرف کنندگان متناسب است. این امر موجب می شود تا محتواهای تولید شده تاثیرگذاری بیشتری بر کاربران و مشتریان داشته باشد.

خلاقیت نقش مهمی را در افزایش مشتریان جدید دارد. به منظور افزایش مشتریان می توان شانس بیشتری را به آنها داد و تا جایی که ممکن است آنها را به مشتریانی خلاق تبدیل کنید. برای این کار می توان رقابت عکس و فیلمی را در نظر گرفته که در آن از دنبال‌کنندگان بخواهید تا محتوای ویژه‌ای را برای شما تولید کنند. این امر موجب می شود تا آنها به بخشی فعال و مستقیم از استراتژی برندسازی تبدیل شوند و احساس کنند که صدای آن‌ها توسط شرکت شما شنیده می شود.

تاثیرات بازاریابی محتوا بر فروش و افزایش مشتریان

هر سال شاهد افزایش رونق بازاریابی اینترنتی و به دنبال آن رونق تولید محتوا هستیم. بازاریابی محتوا محور، به معنای تکنیک خلق و پخش کردن محتواهای ارزشمند، جذاب و مرتبط با نیاز مشتریان می باشد که به منظور جذب و دستیابی به مشتریان است که به شکلی روشن مشخص شده و مطابق با هدف پیش می روند. یک محتوای باکیفیت می‌تواند محصولات تجاری موثر را برای مشتری معرفی و آنها را برای خرید ترغیب کند.

مدیریت محتوا به معنای استفاده از محتوی جذاب و باکیفیت برای بازاریابی بین مشتریان است. اما باید دانست که بازاریابی محتوا مشتریان را بصورت مستقیم ترغیب به خرید نمی کند، بلکه برای مطالعه مخاطبان و مشتریان محتوای ارزشمندی را ارایه می دهد که این کار به افزایش دانش مشتریان کمک می کند و بیانگر نوعی صداقت و تخصص مدیران سایت در زمینه فعالیتشان است.

در صورتی که شما تلاشی برای تولید محتوای باکیفیت نکنید، بازار هدف مورد نظر به خوبی شناخته نمی شود و از سوی دیگر نمی توان به خوبی از این پتانسیل ها استفاده کرد و در نتیجه نقطه مهمی از بازاریابی که شناخت و معرفی خود به بازار است از دست می رود.

بازاریاب های اینترنتی نیز همچون تولید کنندگان باید آمار دقیقی را از جزئیات مشتریان خود داشته باشند، تا از این طریق بتوانند بهترین محتوا را برای آن ها تولید کنند. به همین منظور قبل از تولید محتوای جدید، باید محتواهای قبلی خود را به دقت بررسی و میزان پاسخ دهی مطالب قبلی به نیاز مخاطبانتان را مشاهده کنید. درک این موضوع به افزایش میزان اثربخشی محتواها و به مشخص شدن روند تغییر و بهینه سازی محتوای جدید و حرکت کمک زیادی می کند. بدون در پیش گرفتن این راهکار، ممکن است بازاریابی محتوایی با موفقیت زیادی همراه نشود و در نتیجه تعدادی از مشتریان قدیم خود را نیز از دست بدهید.

مشخص شدن روش تولید محتوا، تعیین عناوین محتوا، افراد مورد هدف و زمان انتشار محتوا نقش زیادی را در موفقیت بازاریابی محتوایی ایفا می کند. به همین منظور توصیه می شود تا همواره فهرستی از بهترین و پر مخاطب ترین محتواها را داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا در زمانی که به تولید محتوای خوب نیاز دارید از آن لیست برای تولید بهترین ها استفاده کنید.

یک راهکار مفید اینکه، هیچ گاه هدف خود را تنها بر روی فروش متمرکز نکنید، بلکه تلاش خود را بر روی کمک رسانی به مشتریان معطوف کرده و سعی کنید تا به او سود برسانید. برای همین بهتر است محتوایی سودمند برایش فراهم کنید که ابزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار آنها قرار دهد. این نوع محتواها باید از راه های مختلف و به هر روشی که برای مشتری قابل درک و هضم است، برای او ارسال شود. شما می توانید با به کار گماشتن نویسندگان ماهر که قادر به تولید محتوایی با ارزش و مرتبط با محصول یا خدمات هستند، محتواهای باکیفیت را برای مشتریان خود منتشر کرده و منتظر تاثیرات مثبت آنها بمانید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =