آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟

معرفی مرغ مگس خوار گوگل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴
چرا محتوا پادشاه است؟
فروردین ۱۵, ۱۳۹۵

چگونه تولید محتوا کنیم؟

معیار کیفیت محتوای سایت چیست؟

تولید محتوا مهمترین قسمت مدیریت و راه اندازی یک سایت محسوب می‎شود. این در حالی است که برخی از سایت ها به دلیل نداشتن محتوای باکیفیت نتوانسته اند رتبه بالایی را در موتورهای جستجو کسب کنند. از سوی دیگر با کپی برداری محتوای سایر وب سایت ها قصد دارند تا وب سایت خود را در صفحات نتایج جستجو نشان دهند. موتورهای جستجو نیز با شناسایی محتواهای تکراری و کپی برداری شده، رتبه سایت را کاهش داده و در نتیجه از میزان بازدیدکنندگان سایت کم می‎شود. بنابراین دنباله روی از تکنیک های تولید محتوای باکیفیت اهمیت پیدا می‎کند.

معیار کیفیت محتوای سایت

معیار سنجش کیفیت وب سایت می‎تواند شاهراه اصلی هدایت سایت به سمت سئو و بهینه سازی باشد. در واقع برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت داشتن برنامه و استراتژی اولین شرط حرکت است. از سویی نیز محتوا به عنوان مهمترین بخش تولید محتوا، بیشترین تاثیر را بر بهینه سازی دارد که بدون برنامه نمی توان برای تولید آن گام برداشت. داشتن معیارهای دقیق برای تولید محتوا عبارتند از:

انتخاب موضوع مناسب

موضوع هایی که برای محتواها انتخاب می‎شود، باید جذاب و متناسب با نیاز کاربران باشد. بنابراین داشتن اطلاعات کافی در رابطه با نیازهای کاربران اهمیت پیدا می‎کند. مطالعه کتاب هایی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی منتشر می‎شود و همچنین بررسی وب سایت های رقبا می‎تواند در انتخاب موضوعات محتوا موثر واقع شود. بهتر است عناوین اصلی محتواها با آنچه که وب سایت های رقیب وجود دارد، متفاوت باشد.

داشتن تسلط کافی بر تولید محتوا

تولید محتوا با توجه به موضوع تعیین شده انجام می‎شود. در این زمینه داشتن اطلاعات کافی در رابطه با موضوع تعیین شده ضرورت دارد. کاربران اینترنتی برای یافتن پاسخ سوالات خود وارد وب سایت ها می‎شوند. به همین دلیل محتواهای سایت باید در جهت پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان تولید شوند. برای مثال زمانی که موضوع محتوا پوشاک چرم باشد، داشتن اطلاعات کافی در رابطه با انواع و تفاوت چرم ها، تولید و کیفیت چرم و … می‎تواند در تولید محتوای با کیفیت موثر واقع شود.

CostContent_html_66b0d718

اندازه و طول محتوا

محتوا باید به حدی باشد که بتواند پیام اصلی مدیریت سایت را به بازدیدکننده منتقل کند و در عین حال بیش از اندازه طولانی نباشد. محتواهای طولانی خسته کننده و خواندن آن ها برای کاربران خارج از حوصله هستند. بنابراین طول و اندازه محتوا باید متناسب باشد. استاندارد محتوا بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه است. موتورهای جستجو نیز با توجه به همین مقدار، محتواها را دسته بندی می‎کنند.

سازماندهی محتوا

محتواها باید دسته بندی شوند. خواندن محتواهایی که بدون تیتر، عنوان و پاراگراف بندی تولید می‎شوند، سخت تر است. نوشتن مطلب به صورت پیوسته و بدون عنوان هیچ جذابیتی ندارد. عنوان هایی که در لابه لای محتوا قرار می‎گیرد، معرف پاراگرافی است که در زیر آن شرح داده شده و بازدیدکننده به سرعت می‎تواند مطلب مورد نظر خود را از لابه لای محتوا پیدا کند.

استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مهمترین معیار برای دسته بندی صفحات هستند. بنابراین کلمات کلیدی که توسط کاربران بیشتری استفاده را دارند، می‎تواند در جهت ارتقای کیفیت محتوا به کار برده شوند. اما باید دقت داشت که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نه تنها کیفیت محتوا را کاهش می‎دهد، بلکه موتورهای جستجو محتوا را اسپم تلقی می‎کنند و در نتیجه رتبه سایت و تعداد بازدیدکنندگان سایت کمتر می شود.

نحوه انتشار محتوا

محتواها پس از تولید باید منتشر شوند. اما چگونگی انتشار نیز نقش مهمی در تعیین کیفیت آنها دارد. زمانی که محتوا با حجم بالا تولید می شود، سرعت لود شدن صفحه سایت کاهش می یابد. به همین دلیل ممکن است کاربر سایت را فورا ترک کند. کاهش حجم محتوا، استفاده از فونت های مناسب، سایز متوسط، بولد کردن تیترها و عناوین، شماره گذاری کردن، رنگی کردن بعضی از قسمت های محتوا و … از جمله مواردی است که در زمان انتشار محتوا باید به آن توجه شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =