آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چگونگی تولید محتوای با کیفیت | کانتنت بازار

چگونگی تولید محتوای با کیفیت

تغییرات الگوریتم های گوگل
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۵
بهترین رسانه ها در تولید محتوا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۵

تولید محتوا

چگونه محتوای باکیفیت تولید کنیم؟

از آنجا که محتوا نقش مهمی را در بهینه سازی وب سایت ایفا می کند، باید متناسب با نیاز کاربران باشد تا توسط موتورهای جستجو شناخته شود. وبمسترهایی که سایت خود را به تازگی راه اندازی می کنند و یا برای بهینه سازی سایت اقدام کرده اند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا بتوانند رتبه بالایی را در گوگل کسب کنند. در عین حال با رعایت نکاتی که به خلق محتواهای جدید بیانجامد، می توان پس از مدتی سایت را در صفحات نتایج جستجو نمایش داد. برای این کار می توان از روش های زیر استفاده کرد:

استفاده از مطالب و محتواهای علمی

بهترین محتواها آنهایی هستند که بتوانند مطالب مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهند. برای این کار می توان به درخواست آنها اطلاعاتی را تهیه و در سایت منتشر کرد. این کار علاوه بر جلب اعتماد کاربران، نوعی احترام به نظریات آنها نیز محسوب می شود. به عبارت دیگر، زمانی که بازدیدکننده ها محتوای سایت را مطالعه می کنند، باید از آنها مطالب جدیدی را دریافت کنند.

استفاده از داستان سرایی

اغلب کاربران به داستان علاقه بیشتری نشان می دهند. برای خلق محتواهای بهتر می توان از روش داستان سرایی استفاده کرد و تمامی مطالب جدید را در قالب قصه بیان کرد. پیامی که باید به صورت نثر روان عنوان شود، می تواند در پس یک داستان یا قصه باشد. در این صورت است که می توان منتظر حضور پررنگ تر کاربران و بازدیدکنندگان در سایت بود.

توانایی پاسخ به نیازهای کاربران

هدف نهایی یک موتور جستجو چیست؟ گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو در پاسخ به این سوال، خواست و نیاز کاربران را معیار اصلی دسته بندی وب سایت ها عنوان می کند. در واقع هدف اصلی از فعالیت خود را نمایش وب سایت مطابق با نیاز کاربران می داند. به همین دلیل است که آنها در رتبه بندی وب سایت ها با دقت زیادی عمل می کنند که با توجه به این موضوع، مطابقت وب سایت با نیازهای کاربران اهمیت پیدا می کند.

گزارش دقیق اطلاعات مطابق با منابع موثق

اطلاعاتی که در وب سایت ها قرار می گیرد، باید دقیقا مطابق با منابع معتبر باشد. اطلاعاتی که بدون منبع باشند، پس از مدتی توسط کاربران مردود شناخته می شوند. این کار علاوه بر انتشار اطلاعات و اخبار کذب، موجب لطمه زدن به شهرت شخصی شما نیز می شود. به این معنا که وب سایت بازتابی از شرکت شماست که نشر هرگونه اطلاعات خلاف واقع می تواند تاثیر نامطلوبی بر روی برند تجاری داشته باشد. همه آمار و ارقامی که در محتوا گنجانده می شود، باید از سوی سازمان آمار کشور تایید شده باشند. در این رابطه می توان به یک نمونه ناموفق در نشر اطلاعات اشتباه اشاره نمود؛ جیمز فری یکی از نویسندگان بزرگ است که توانست در مدت کوتاهی شهرت زیادی را بدست آورد. اما زمانی که در برخی از کتابهای خود از اطلاعات غلط استفاده کرد، اعتبار و محبوبیت خود را از دست داد.

تولید محتواهای تفکر برانگیز

محتواهایی که بتواند نظرات کاربران را به خود جلب کند نیز در ردیف محتواهای باکیفیت محسوب می شوند. برای این کار می توان در میانه محتواها از سوال استفاده کرد. سوالات ذهن خواننده ها را به خود جلب می کند. همچنین می توان در مقدمه محتوا از یک حکایت کوتاه استفاده نمود.

برقراری ارتباط بهتر با اضافه کردن تصاویر و ویدئو

تصاویر و ویدئوها می توانند پیامها را به نحو موثرتری منتقل کنند. شاید شنیده باشید که گفته می شود، یک تصویر بهتر از هزار کلمه پیام رسان است. در واقع مخاطب وقت کافی برای تجزیه و تحلیل مطالب طولانی را ندارد. در حالی که کاربران با استفاده از تصاویر، فیلم و یا نمودار می توانند در مدت زمان کوتاهتری، پیامها را دریافت کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =