آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
کاربرد تگ‎ها‎ی SEO
چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا، نام تجاری بسازید؟
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴
بازاریابی در اینستاگرام
بهمن ۱۹, ۱۳۹۴

تگ‎ها‎ی SEO

تگ به معنای برچسبی است که جهت شناسایی محتوای کلی صفحه سایت استفاده شود. به عنوان نمونه، اگر بر روی بسته کالای شکستنی تگ یا برچسب حک شود، با توجه به تگ‎ها‎ می‎توانید متوجه حساس بودن بسته شوید. این امر در رابطه با وب سایت‎ها‎ نیز به همین شکل عمل می‎کند. موتورهای جستجو تلاش می‎کنند تا در کمترین زمان ممکن، صفحه نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین از طریق برچسب‎ها‎ و تگ‎ها‎ می‎توانند با سرعت بیشتری رتبه بندی خود را سایت‎ها‎ انجام دهند.

کاربرد تگ‎ها‎ در فرآیند بهینه سازی صفحات وب

اچ تی ام ال‎ها‎ی ساختاری دارای برچسب یا تگ Based هستند که اگر در میان تگ، عنوان (title) قرار بگیرند، مرورگر متوجه این امر می شود و در نتیجه آن را نمایش می‎دهد. گوگل در اولین گام این تگ‎ها‎ را بررسی می‎کند و پس از بررسی این تگ‎ها‎ وارد وب سایت می‎شود و متن موجود را بررسی می‎کند. در فرآیند SEO برخی از این تگ‎ها‎ بسیار مهم هستند. بنابراین توجه داشته باشید که تگ‎ها‎ معرف شما به Spider‎ها‎ یا Crawler‎ ها‎ی موتورهای جستجو هستند و به شما کمک می‎کنند که هر چه بهتر بتوانید وب سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کرده و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

تاثیر تگ عنوان در بهینه سازی وب سایت

تگ عنوان یکی از مهمترین فاکتور برای فرآیند بهینه سازی صفحات وب محسوب می‎شود. بیشتر موتورهای جستجو از این فاکتور به عنوان مهمترین رکن برای رتبه بندی و نمایش نتایج در لیست جستجوی خود استفاده می‎کنند. چرا که تگ عنوان همان چیزی است که کاربران در صفحه نتایج جستجو مشاهده می‎نمایند. همچنین هر چیزی که در تگ عنوان قرار بگیرد همان چیزی است که کاربر در خصوص لینک مربوطه مشاهده می‎ نمایند. در صورتی که وب سایت مورد علاقه خود را در ردیف لیست Favorite‎ ها‎ یا Bookmark‎ها‎ قرار دهید، چیزی که مشاهده می‎کنید در واقع متن موجود در عنوان تگ خواهد بود که غالبا با رنگ آبی نشان داده می‎شود. زیرا موتورهای جستجو بسیاری از کلیدواژه‎ها‎ی خود را از درون تگ عنوان‎ها‎ پیدا می‎کنند.

نحوه مشاهده تگ عنوان

جهت مشاهده محل قرارگیری تگ عنوان می‎توان از طریق مرورگر اینترنتی خود، قسمت Source صفحه وب سایت را مشاهده نمود. تگ عنوان در داخل تگ دیگری به نام head در کدهای HTML و XML قابل مشاهده است. قالب نمایشی تگ‎ها‎ در HTML بشکل باز و بسته شدن تگ نشان داده می شود. به عنوان مثال، اگر قرار است یک مطلب در صفحه وب سایتی نمایش داده شود، باید در میان دو تگ <head> و </head> قرار بگیرد.

نحوه ایجاد تگ عنوان

  • برای ایجاد تگ عنوان باید فایل HTML را با استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر وب، از قبیل Dreamweaver یا Microsoft Publisher و یا با یک Notepad، باز و سپس بوسیله مرورگر خود از قسمت Source کدهای HTML صفحه وب را مشاهده نمایید.
  • با استفاده از قابلیت جستجو یا Search، می‎توان محتوای کدهای HTML را جستجو نمود و گزینه <title></title> را پیدا کرد. این بخش در قسمت HEAD قرار می‎گیرد. این کدها عموما در قسمت‎ها‎ی بالایی کدهای HTML صفحه قرار دارند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب عنوان متناسب با محتوای صفحه می‎باشد. دقت کنید در عنوان مطلب اشتباه املایی و لفظی نداشته باشید. درست بودن کلماتی در عنوان نقش مهمی را در فرآیند سئو ایفا می‎کند که در نتایج جستجو موثر است.
  • عنوان مورد نظر خود را باید در بین <title></title> قرار داده و از کلمات کلیدی صفحه استفاده نمایید.

نکاتی در انتخاب عنوان صفحات وب و ایجاد تگ عنوان

  • طول و تعداد کاراکترهای تگ عنوان نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت دارد. میزان استاندارد برای عنوان تگ، بین ۶۰ تا ۱۱۵ کاراکتر می‎باشد که شامل فضاهای خالی نیز می‎شود.
  • باید اطمینان حاصل کنید که هر یک از صفحات وب سایت بطور مجزا دارای یک عنوان منحصر به فرد باشد که در مجموع صفحان وب سایت تکراری نباشد. برای این کار نیاز به آنالیز سایت دارد.
  • هر صفحه باید کاراکترها و تگ‎ها‎ی منحصر به فرد خود را داشته باشد تا برای موتورهای جستجو قابل درک و طبقه بندی باشد. با انتخاب عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه، کاربران سریعتر می‎توانند محتواهای مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • استفاده از کلید واژه‎ها‎ در ابتدای تگ عنوان، موتور جستجو می‎تواند کلید واژه‎ها‎ و عنوان را از هم تشخیص داده و در نتایج خود تفکیک درستی ارائه دهد.
  • توجه داشته باید که عنوان صفحات با محتوای وب سایت متناسب باشد. هیچگاه با زبان بازاریابی در عنوان صفحات وب سایت صحبت نکنید. برای مثال اگر سایت شما در زمینه طراحی وب فعالیت دارد، می‎توانید از واژه‎ها‎یی چون آنالیز سایت، بهینه سازی، سئو، تولید محتوا، محتوا و … استفاده کنید.
  • تعداد کلید واژه‎ها‎یی که در کنار تگ عنوان قرار می‎دهید را محدود نمایید. چرا که زیاده روی در استفاده از کلیدواژه‎ها‎ موجب می‎شود که موتورهای جستجو از صفحه شما تصور اسپم داشته باشند. از سوی دیگر کاربران از تکرار بیش از حد واژه‎ها‎ خسته می‎شوند.

نکات مهم برای انتخاب عنوان

سعی کنید کلمات مبهم و عام را در صفحه خود استفاده نکنید. همچنین کلماتی که کاربرد عامیانه دارند، برای عنوان صفحات داخلی مناسب نخواهند بود.

در متا تگها، خلاصه مختصر و مفید بودن، یک نکته کلیدی است و به هر میزان که وب مستر کلمات غیرمرتبط یا حتی مرتبط بیشتری استفاده نمایید، نتیجه عکس دریافت می‎کنید.

استفاده از کلمات مشابه یا تکرار کلمات کلیدی در عنوان نه تنها کمکی به بهینه سازی و سئو سایت نمی کند، بلکه سایت را اسپم نشان داده و امتیاز منفی ایجاد می‎کند.

کلماتی که در عنوان استفاده می‎کنید، باید در محتوای اصلی نیز به کار رفته باشند. برای مثال اگر صفحه در رابطه با بهینه سازی وب سایت است و از واژه بهینه سازی استفاده شده است، بنابراین این واژه می‎تواند در قسمت عنوان به کار برده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =