آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا چگونه باید باشد

چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا چگونه باید باشد؟

تولید محتوای سایت
دی ۱۵, ۱۳۹۴
تاثیر کلمات کلیدی در تولید محتوای سایت
دی ۲۶, ۱۳۹۴

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی

زمانی که بحث از کلمات کلیدی می‎شود، بسیاری تصور می‎کنند که در هنگام تولید محتوا باید صرفا بر روی کلمات کلیدی متمرکز شد. این در حالی است که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از میزان رتبه سایت می‎کاهد. به همین دلیل میزان کاربرد کلمات کلیدی اهمیت پیدا می‎کند که در اصطلاح به آن «چگالی کلمات کلیدی» (Keyword Density ) گفته می‎شود. چگالی کلمات کلیدی به این معناست که نباید در کاربرد و استفاده از کلمه یا کلمات کلیدی، زیاده روی شود. بلکه چگالی حد و محدوده آن را تعیین که بر اساس آن تولید محتوا صورت می‎گیرد.

گوگل SEO Black Hat وظیفه تعیین میزان کاربرد کلمات کلیدی در محتواها را بر عهده دارد و چنانچه یک محتوا به شکل غیرمنطقی از کلمات کلیدی استفاده کرده باشد، توسط این ربات شناخته می‎شود. استفاده مناسب از کلمات کلیدی در عناوین، تگ ها، محتوای سایت و Description محتوا، یکی از نکات مهم در چگالی کلمات کلیدی است.

تاریخچه چگالی سایت

گوگل در سال ۱۹۹۰ راه اندازی شد که همزمان با شروع کار، الگوریتم چگالی کلمات کلیدی را نیز در ردیف معیارهای رتبه بندی وب سایتها قرار داد. بطوری که بر اساس تایید طراحان و برنامه نویسان، میزان کلمات کلیدی به عنوان یکی از ملاک های رتبه بندی وب سایتها تعیین شده است و در صورتی که یک وب سایت در تولید محتوا و در هنگام آنالیز سایت به این امر بی توجه باشد، مشمول جریمه گوگل می‎شود.

نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی

رتبه چگالی کلمات کلیدی بر حسب درصد محاسبه می‎گردد که به هر میزان از یک کلمه کلیدی استفاده بیشتری شده باشد، چگالی کلمه کلیدی نیز افزایش پیدا می‎کند. در حالت عادی بسیاری از وب سایتها میزان چگالی کلمات کلیدی را مشخص نمی‌کنند که برای این امر به آنالیز وب سایت نیاز داریم. ابزار Keyword Density Analyzer Tool توسط  SEOBOOK معرفی شده که بواسطه آن می‎توان وارد سورس صفحه خود شد و چگالی کلمات کلیدی را بررسی نمود. همچنین می‎توان لینک صفحه محتوای مورد نظر را در آدرس سایت وارد و چگالی کلمات کلیدی خود را مشاهده کرد.

از آنجا که وجود کلمات کلیدی برای محتوای سایت اهمیت زیادی دارد، لذا موتورهای جستجو، اعتبار مطالب و محتوای اصلی را بر مبنای این کلمات می‎گذارند. میزان چگالی کلمات کلیدی در وب سایت بر حسب نظریات مختلف، متفاوت می‎باشد. بسیاری از کارشناسان بهینه سازی وب سایت ها، بر این نظرند که میزان چگالی کلمات کلیدی باید ۸ درصد باشد. به این معنا که اگر محتوا متشکل از ۱۰۰ کلمه است، ۸ بار از کلمات کلیدی استفاده شود.

محاسبه چگالی کلمات کلیدی بر حسب فرمول زیر انجام می‎شود:

Nkr / Tkn * 100

Nkr همان تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی در محتوا می‎باشد و Tkn تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر است که مطابق با این فرمول، در هر ۱۰۰ کلمه، باید ۸ کلمه کلیدی به کار گرفته شود. در صورتی که میزان کلمات کلیدی کمتر از حد تعیین شده باشد، صفحه اهمیت و جایگاه خود را در نزد موتورهای جستجو از دست می‎دهد و اگر چگالی بیش از حد باشد، محتوا به عنوان متن اسپم شناخته شده و مشمول جریمه می‎شود.

در یک نظر سنجی دیگر از بهینه سازان و سئوکاران، میزان چگالی کلمات کلیدی بر حسب صفحه بیان شده بطوری که در هر صفحه باید ۱ تا ۳ درصد متن، از کلمات کلیدی تشکیل شده باشد. به هر حال آنچه اهمیت پیدا می‎کند، استفاده درست از کلمات کلیدی در کنار سایر عبارات می‎باشد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی

یکی از نکات مهم در بکار گرفتن کلمات کلیدی، تراکم و پراکندگی آنها در تمامی بخش های محتوا می‎باشد. از نظر موتورهای جستجو، تجمع کلمات کلیدی در یک قسمت محتوا، اسپم محسوب می‎شود. نکته دیگر، استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای محتوا می‎باشد. بطوری که در شروع محتوا، الزاما از کلمات کلیدی استفاده شود. اگر بتوان در یک محتوا ۱۰۰۰ کلمه ای، در ۳۰۰ کلمه ابتدایی متن، بیشتر از کلمات کلیدی استفاده کرد، می‎تواند به ارتقا رتبه سایت کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 5 =