آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
گرایشات اصلی 2016 در زمینه بازاریابی محتوا

۵ گرایش اصلی ۲۰۱۶ در زمینه بازاریابی محتوا مخصوص تجارت الکترونیک

عوامل موفقیت یک سایت کدامند؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴
علت روی آوردن وبمسترها به تولید محتوا چیست؟
اسفند ۱۰, ۱۳۹۴

 بازاریابی محتوا | تجارت الکترونیک | تولید محتوا |فروشگاه آنلاین

گرایش های ساختار سازمانی, محتوای ماشینی و محتوای ویدیویی, تغییراتی کرده که در بازاریابی تجارت الکترونیک سال آتی, خرده فروشان کوچک و متوسط را وادار به افزایش تلاش در تولید محتوا خواهد کرد. 

تولید محتوا یکی از مهمترین عرصه های پیشرفت در تجارت الکترونیک است و قطعا به رشد خود در ۲۰۱۶ ادامه خواهد داد. لذا ارزشمند است اگر گرایش هایی که می تواند عملکرد محتوا و چگونگی هزینه کرد برای تولید محتوا را متاثر می کند, مورد بررسی قرار دهیم.

بازاریابی محتوا ممکن است مستقل شود

در ۲۰۱۶ و بعد از آن, خرده فروشان آنلاین, ممکن است بازاریابی محتوا و تولید محتوا را, از دیگر فعالیت های بازاریابی مانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا تبلیغات, تفکیک نمایند.

گرچه بازاریابی محتوا بعضی اوقات هدفی مشابه – جذب مشتریان بالقوه و تبدیل به مشتریان بالفعل – با دیگر تلاش های بازاریابی دارد اما همچنان که شرکت ها بیشتر در مسیر بازاریابی محتوا پیش می روند, اهداف بازاریابی محتوا طوری تغییر می کند که از مقایسه با آنچه یک بنر تبلیغاتی می خواهد بگوید, متفاوت می شود.

در کسب و کارهای تجارت الکترونیک بزرگ یا متوسط, ممکن است این بازاریابی محتوا, به یک آژانس یا سرویس تخصصی تولید محتوا برون سپاری شود, در حالیکه دیگر تاکتیک های بازاریابی مانند تبلیغات پرداخت بابت کلیک, بازاریابی شبکه های اجتماعی, بازاریابی ایمیلی و سئو, همچنان فعالیتی درون تشکیلاتی باقی بماند.

نیویورک تایمز و وال استرتیت ژورنال, همه آژانس های تولید محتوایی هستند که این گرایش را تغذیه خواهند کرد.

در بعضی موارد اندک, جداسازی ممکن است برعکس اتفاق بیفتد, یعنی خرده فروشان، تولید محتوا، که گاه کار حرفه ای بیشتری می طلبد, را نگه دارند و دیگر وظایف بازاریابی را برون سپاری کنند. در این موارد, تیم بازاریابی محتوا ممکن است یک استودیوی عکسبرداری یا تولید ویدیوی درون تشکیلاتی داشته باشند که اهدافی متفاوت با دیگر دپارتمان های درون شرکتی را دنبال کند.

این تغییر در ساختار سازمانی ممکن است به این معنی باشد که کسب و کار تجارت الکترونیکی مبلغی را که قبلا صرف روش های دیگر بازاریابی می کرده, روی این معنا بگذارد. بعضی معتقدند برای کاهش بودجه دیگر روش های بازاریابی, سئو اولین هدف خواهد بود.

محتوای ماشینی می تواند موضوعی داغ شود.

در حالیکه تعداد زیادی از تجارت های الکترونیکی مرتبط با محتوا که توسط انسان ها نوشته می شوند, در سال ۲۰۱۶ شکل خواهند گرفت, محتوای تولید شده با ماشین, می تواند موضوعی داغ شود و راه حلی ممکن برای بعضی مشکلات آزاردهنده تجارت الکترونیک گردد, مثل نوشتن توضیحات کالا.

به عنوان یک نمونه, تلاش سرسختانه خرده فروشان آنلاین, برای تولید توضیحات یکتا, برای محصولاتی که در کاتالوگ های خود دارند, ممکن است تبدیل به شرکت هایی مانند Automated Insights شود, که اطلاعات پایه محصول را, طی الگوریتمی بکار می گیرند تا توضیحات نوشته شده ماشینی برای کالاها را تسریع کنند.

آنلاین کردن جزئیات محصول یکی از بزرگترین و سخت ترین مشکلاتی است که خرده فروشان اندازه متوسط چندکاناله با آن روبرو هستند که اتوماتیک سازی می تواند کمکی موثر بکند. برای شرکت های اندازه متوسط که با توضیحات کالا سر و کله می زنند این گرایش می تواند حیاتی باشد.

اهمیت ویدیو می تواند افزایش یابد

بر اساس بعضی تخمین های منتشر شده, محتوای ویدیویی, نزدیک دوسوم ترافیک اینترنتی مصرف شده در انتهای ۲۰۱۶ را به خود اختصاص خواهد داد. بیشترین ویدیوهایی که دیده شده اند, شوهای تلویزیونی و فیلم های سینمایی است که روی سرویس هایی مانند نت فیلیکس, هولو و آمازون پرایم, استریم می شوند. اما این حقیقت از یک نتیجه گیری ساده خارج اتفاق نمی افتد و آن اینکه اکثر کسانی که آنلایند بطور فزاینده ای با مشاهده ویدیو آنلاین آشنا هستند.

با این مهم در ذهن, شگفت زده نشوید اگر خرده فروشان آنلاین, از ویدیو برای بازاریابی آنلاین استفاده کنند. برای مثال آنچه کانال یوتیوبی Michael, انجام داده است را ببینید.

ویدیو گرایشی دیگر است که می توان دید چگونه بازاریابان خرده فروش تجارت الکترونیک, با پرداخت هایی به متخصصین تولید ویدیو و خرید تجهیزات تخصصی استودیوی تولید ویدیو, در حال افزایش سرمایه گذاری خود, در این نوع محتوا هستند.

فروشگاه های کوچک و اندازه متوسط, بر محتوا تکیه خواهند کرد.

هرچه تجارتی متمرکز شده ترباشد بازاریابی محتوا موثرترعمل خواهد کرد. با این حساب, خرده فروشان آنلاین کوچک و اندازه متوسط, یعنی صاحبان فروشگاه های اینترنتی فارغ از نوع نرم افزار فروشگاه سازشان, می توانند از بازاریابی محتوا, به موفقیت بیشتری برسند.

مثال خوبی از این داستان, فروشگاه آنلاین قطعات الکترونیکی و ابزارهای iFixit است که بیش از ۱۷۵۰۰ دستورالعمل تعمیرات روی وب سایتش دارد. این دستوالعمل ها, فرامین مرحله به مرحله ای را برای تعمیرات مانند جایگزینی اسپیکر در آیفون ۶ را فراهم می کند.

اشباع محتوا تبدیل به یک سرطان خواهد شد

از آنجا که در سال ۲۰۱۶ گرایش های بازاریابی محتوا, افزایش خواهد یافت و خرده فروشان آنلاین در تولید محتوای با کیفیت که منجر به افزایش جذب مشتری می شود بهتر و بهتر خواهند شد, بعضی متخصصین امر, شروع به ابراز نگرانی هایی درباره اشباع محتوا خواهند نمود و طرح نگرانی در این مورد که به سادگی محتوای خیلی بیشتری از آنچه واقعا خواندنی و مشاهده کردنی است بوجود خواهد آمد.

از خلال این بحث, قاعدتا باید داده های مختلفی از اینکه مردم چگونه با محتوا تعامل می کنند و می خوانند و می بینند, منتشر شود. مثلا شرکت های سرمایه گذاری Kleiner, Perkins, Caufield و Byers

تخمین زده اند که آمریکایی ها امسال ۵٫۶ ساعت را هر روز به رسانه های دیجیتال اختصاص خواهند داد که شامل بیش از سه ساعت روی ابزارهای موبایلی خواهد بود. اینکه چقدر بیشتر ممکن است مصرف کنندگان محتوا وقت صرف رسانه کنند, سوالی اصلی خواهد بود.

این گرایش ممکن است بعضی بازاریابان محتوایی خرده فروشان کوچک را از تولید محتوای خوب, دلسرد کند. زیرا اشباع محتوا, آنقدر هم گرایشی واقعی نخواهد بود لااقل نه آنقدر که ابراز نگرانی های درباره آن تبدیل به گرایشی واقعی شده. در واقع, همچنان فرصت های پایان نیافتنی برای بازاریابی محتوا وجود خواهد داشت.

منبع : داده ورزان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =